9 januari

Nu mina damer och herrar är det dags för en uppdatering av vad som hänt dessa två veckor. Minnet är lite kort men jag ska försöka komma ihåg det mesta. Varning för ett långt inlägg!

Lördag 26/12: Tjejerna kom hit så jag och min värdmamma hämtade upp dom på flygplatsen och därefter åkte vi hem hit och dom packade upp och gjorde sig hemma. Den kvällen tog vi det bara lugnt och uppdaterade varann om vad som hänt under dessa 8 månader ifrån varandra.

Söndag 27/12: Vi åkte downtown för att se bönan, water tower och allt annat kul i Chicago. När dom fick syn på forever skylten var dagen fulländad. Dom shoppade på och hittade en hel del. Det blev även en del shopping på Victoria Secret och Sephora. Efter det tog jag med dom till Cheesecake och även dom gillade stället direkt. Vi sa att Emelie fyllde 20 så hon fick en cheesecake med ljus i och en sånt. Tråkigt nog fick vi den inte gratis men det var kul ändå! På kvällen åkte vi och handlade lite till frukost, lunch och sen tog med oss kina mat hem.

Måndag 28/12: Vi tog det lugnt här hemma och fixade lite. På kvällen blev det shopping i Yorktown och vi alla hittade kläder till nyår och middagen!

Tisdag 29/12: Vi tog med barnen på bio och såg Alvin and the Chipmunks. Riktigt rolig film för både oss och barnne. Lillan vägde lite för lite så hela stolen åkte ihop och hon fastande. Såg lite sött ut! På kvällen blev det film och sen somnade vi alla för att sedan gå upp kl 4am..

Onsdag 30/12: Vi åkte till NYC för att fira nyår. Planet gick kl 6 på morgonen så vi var inte allför pigga. Men efter en bagel på flygplatsen var vi alla lite piggare och väl på planet somnade vi alla innan det ens lyfte. Vi trodde vi skulle komma till ett snöigt NY men det var sol och helt klart. Direkt på flygplatsen tog vi en taxi till hotellet där vi bara lämnade väskorna för att sedan åka direkt in till downtown. Där gick vi runt på 5th ave och kollade runt, sedan hamnade vi i Soho och åt lunch på TGI Friday. Vi gick även förbi biblioteket där Carrie och Big skulle ha gift sig. Vi måste sett roliga ut som tog så mycket kort på en trappa! Sen skulle vi åka till en jätte bra butik som heter Century 21 så vi jagade en taxi för att komma dit. Det var ett stort skämt! Så det är absolut ingen butik någon av oss rekommenderar. Sedan blev det stressigt för vi fick inte tag i en taxi som skulle ta oss tillbaka till hotellet så vi fick boka om middagen till en timma senare. Taxi resan in till restaurangen var inte alls rolig. Vi åkte 45 min innan vi skulle vara där för att taxi resan skulle ta högst 15 min. Den tog 50 min och efter mycket ringade, taxi chaufförer som kör på andra bilar kommer vi dit. Restaurangen var på 48 våning och utsikten var jätte fin och det tog en timma för den att snurra runt ett varv. Maten och servicen var jätte bra. Tack så jätte mycket igen tjejer för er julklapp!! Efter middagen var vi nere vid Time Square där vi tog massa kort och sedan fick vi vara modeller för andras bilder. Jag vet inte hur många förfrågningar vi fick om att vara med på bilder. Men det var lite kul.
Efter detta åkte vi tillbaka till hotellet där Malin, lowisas kompis satt och väntade. Hon skulle bo med oss och fira nyår med oss. Hon var jätte trevlig och vi alla hade riktigt kul ihop :)

Torsdag 31/12: Dags för nyårsafton. Vi vaknade och insåg att snön hade kommit till NY vilket ingen av oss var glada över. Vi tog oss ut och åkte downtown där vi åt en god frukost med bagels och smooties. Sen gick vi en runda genom Central Park som var jätte mysig. Det är säkert tusen gånger finare på våren för nu var den täckt med snö. Sedan tog vi oss ner till området där Carries trappa finns. Den var lätt att hitta och när vi gick på den gatan kände vi alla igen oss och det kändes verkligen som sex and the city. Vi hittade även fiket där dom köpt cupcakes ifrån. Vi köpte med oss några hem som vi skulle äta senare. Efter detta åkte vi tillbaka till hotellet för att göra iordning oss till kvällen. Vi hade även köpt tutor och annat smått och gott till kvällen. När klockan började närma sig 6 var det en konstig känsla eftersom det då var dags att fira in det nya året i sverige. Men vi skålade och tutade för sverige och sen fortsatte vår kväll och vi hade 6 timmar kvar till vårt firande. Sedan kom de tre killarna ifrån stockholm och vi gick ner och åt en tre rätters på hotellets restaurang och när det närmade sig drog vi oss ner till Time Square. För att se bollen skjutas upp måste man stå där i timmar och det var det ingen av oss som orkade. Vi fick ändå känslan att stå där och vi såg fyrverkerierna och allt sånt. Det var en konstig känsla att fira Nyår i NY men det var helt underbart och det är varje dag man skriker HAPPY NEW YEAR på Time Square.

Fredag 1/1: Då tog vi det lugnt och åkte ner till 5th ave igen och gick runt. Vi gick in i NBA butiken där man kunde skjuta på nedervåning, så himla kul var det. Där kunde jag stått i några timmar. Sen åkte vi en god lunch på Olive Garden och efter att ha vinkat av Malin på stationen åkte vi vidare för att ta båten över till Long Island. På vägen ut såg vi Frihetsgudinnan och Brooklyn Bridge. Tyvärr var det för mörkt för att få en bra bild men nu har vi sett den iaf. Sen tog vi en kort sväng till China town och sen åkte vi tillbaka till hotellet och packade ihop allt.

Lördag 2/1: Dags att åka tillbaka till Chicago igen. Planet gick klockan 7 på morgonen och vi hade en mellanladning i Philadelphia där vi fick vänta i 2 timmar men tiden gick rätt snabbt. Väl hemma började vi kollade på säsong 1 av Sex and the city..

Söndag 3/1: Vi åkte downtown igen för en sista shopping runda och cheesecake lunch. Runt 5 tiden åkte vi till United Center och såg Chicago Blackhawks. Det var jätte kul att se och känslan går inte riktigt att beskriva. Dom är riktigt duktiga denna säsongen och vann även denna gången.

Måndag 4/1: Claires 7 års dag och hon började skolan igen. Medans hon var i skolan åkte vi till Outlet mallet där tjejerna köpte converse och lite annat. När Claire kom tillbaka ifrån skolan hade vi mini kalas för henne med donuts och presenter. Hon blev verkligen jätte glad för presenterna. Sen var det dags att besöka United Center igen för att se Chicago Bulls. Helt underbart, fantastiskt, bra, kul och spännande.

Jag skulle kunna fortsätta men dom andra dagarna har vi shoppat, shoppat lite till, ätit, kollat på ännu mer sex and the city och pratat en massa. Idag lördag var det dags för Claires kalas. Hon hade 12 kompisar här hemma och jag och tjejerna stog för salong delen. Vi målade naglarna på dom och lowisa gjorde ett jätte bra jobb och gjorde flätor på dom. Nu har dom åkte hem och när jag kom hem igen var det jätte tomt så jag började självklart gråta. Jag saknar er redan tjejer och det har vart jätte kul att ha er här. Jag uppskattar verkligen att ni kom hit och detta är ett minne för livet. Hoppas att resan hem gick bra :)

Ikväll har jag vart på gymmet och nu sitter jag och kollar på The hangover och somnar snart i soffan. Imon blir det downtown igen en sista gång med Karin. Antar antar att det blir cheesecake och lite shopping.

Bilder är nu upplagda på facebook och det kommer ett bildinlägg lite senare :)