13 januari

Hur kan vissa saker ena stunden göra dig förbannad och nästa gång få dig att le? Jag antar att det är så med det mesta här i livet, allting kan inte alltid vara på topp. Dessa barn, denna hund, detta alltet här borta kan få mig att le och hoppa av lycka samtidigt som det kan driva mig till vansinne. Hunden lyckades få tag i värdmammans nya skinnhandskar och hade lite kul med dom. Då var jag inte allt för glad på henne men när jag sedan ser henne sova i soffan ihop krupen som en liten boll kan jag inte göra annat än le för hon är så söt. Detta är en speciell hund men det är det jag kommer sakna. Det kommer inte finnas nån som står och viftar med svansen innanför dörren när jag kommer hem. Det är småsaker som man kommer sakna.

Ikväll har vi vart ute och ätit och efter det åkte jag till gymmet en sväng och nu kom jag precis hem. Klockan är snart 11 och det är dags att sova. Men det var rätt skönt att träna såhär sent faktiskt.

Måste även passa på att klaga lite extra. Vissa gener gillar jag inte alls.. Som min mammas sockerberoende. Jag ska inte skylla detta på min mamma. Men kolla bara på min pappa som kan köpa en godispåse och ställa i skåpet.. Det kan ha hunnit växa mögel där innan innan den påsen är uppäten. Jag försöker och försöker men jag kan inte hålla mig ifrån det. Klart att man ska unna sig lite gott men jag äter på tok för mycket. Kan också erkänna att min stora godispåse är så gott som borta. Lika bra att äta upp den annars kommer den bara ligga där och göra mig sugen. Ne nu är det skärpning som gäller. Jag kan ju inte rulla hem härifrån..


Pssst...Det var inte bara jag som åt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback