31 januari

Helgen har vart riktigt bra. Men för att ta det ifrån början..
Igår var jag först på gymmet en sväng och efter det var det dags att fira Nicole. Det var hennes värdmamma som hade fixat det så det var båda au pairer och familjemedlemar. Det blev mat och kareoke och det var riktigt trevligt. Och jag träffade några nya au pair vilket alltid är lika kul. Väl hemma insåg jag ännu en gång att världen är liten. Frida som gick i min klass nån vecka i ettan befinner sig nu i Chicago på ett college, Frida som jag jobbade med på Arla befinner sig på samma. Vad är oddsen? Så jag ska förmodligen träffa dom nästa lördag downtown.

Idag mötte jag upp Evelina, Nicole och Anne på Ikea för lite shopping och lunch. Tjejerna köpte lite saker och jag köpte pyssel saker till barnen och sen blev det köttbulle lunch. Jag vart tvungen att åka tidigare för att åka på Au pair möte. Det kändes jätte konstigt att vara tillbaka i samma grupp igen eftersom alla var nya. Att få frågan - är du ny? Nej jag är inte ny!! Jag kommer ändå inte riktigt hinna lära känna dessa tjejer vilket är rätt tråkigt men vi kommer ha några möten ihop innan jag åker hem men det blev lite fel att byta Lcc mitt i allt och sen byta tillbaka.

Idag hände vad som inte får hända. Min vattenflaska läckte ut i hela väskan och det var vatten överallt och min kamera blev helt dränkt. Den funkar inte! Allt ligger på tork nu så jag hoppas att den funkar annars kommer jag hata mig själv för att jag var så klantig. Jag hoppas, hoppas hoppas verkligen att den funkar! Så tyvärr har jag inga bilder att visa upp ifrån kalaset eller idag..

Direkt eftet mötet åkte jag hem där det var kalas för lilltjejen. Vi har ätit mat, tårta och annat smått och gått. Antar att det blir en sväng till gymmet imon efter denna kalori måltid.
Nu sitter jag och kollar på Grammy Awards och en en gång förvånas jag inte av vad Lady Gaga hade på sig..
Snart kommer favoriten Beyonce upp på scen.

Vännen. Bästaste bästa vännen. Du vet att du alltid kommer ha mig, jag kommer alltid finnas vid din sida, du kommer alltid kunna prata med mig. Vänner finns till för att stå vid din sida båda dåliga och bra tider. Nedräkningen har börjat tills jag kommer hem och snart finns jag i trånghalla och bankeryd igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback