20 september

Vi hade en jätte bra dag igår! Vi åkte först till Woodfield mall, shoppade lite och åt en god lunch på cheesecake factory. Jag och Sara köpte varsina boots med ett bra erbjudande, köp ett par - få det andra för 10 dollar. Sen blev det inte så mycket mer köpt konstigt nog! Sen åkte vi hem igen och letade efter Saras telefon som hon hade tappat bort på onsdagen. Vi hittade den inte någonstans så vi åker hem hit för att lämna saker och hon frågar min värdpappa vart man kan ringa för att kolla om nån hittat mobiler. Han säger att han sett en skylt några hus bort där det stått att nån hittat en mobil. Dom ringer numret, sara beskriver sin mobil och det är hennes. Vad är oddsen? Men skönt att hon fick tillbaka mobilen, den hade legat på min granntomt..

Sen tog vi tåget in till Chicago där vi gick till bönan och kollade runt. Det var första gången jag var inne i Chicago på kvällen och det var jätte mysigt. Sen gick vi bort till Grant Park för att se parken och fontänen och den var grym och hur fin sin helst. Vi alla la oss ner, vi var så trötta och sa - fatta att vi bor här! Sen gick vi vidare till Navy Pier där fyrverkerierna skulle vara så vi tittade på dom och sen åkte vi bort mot tågstationen igen. Väl på tåget hade två gäng en konversation om gud och jesus och dom satt på varsin sida och hade en lång konversation. När ett par reste sig för att gå vände dom sig till oss och sa ironisk - vi tackar prästen för gudstjänsten och vi ses nästa vecka!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback