14 september

Ännu en ny vecka. Tiden går så fort här borta, gissar att den gör det hemma också! Dagen har gått riktigt fort och det känns som att jag inte har gjort någonting vilket är sant. Jag har städat mitt rum och rensat kläder, lagt undan allting som jag inte använder, tvättat och samtidigt haft en lekande dam som hoppade i min säng. Sen var det dags för henne att sova och jag tog en promenad och sen pratade jag lite med pappa och fia.

I lördags åkte vi upp till Wisconsin och kom fram lite efter 3 och gick vi direkt ner till poolen så barnen fick leka av sig lite. Nån timma senare mötte vi upp min värdpappas syster med familj och åt. Jag skulle nämligen vara med hans systerdotter så efter maten gick vi en runda och dom visade oss runt sen kom hennes pojkvän och hans syster och vi gick runt i Madison, dom visade mig deras skolor, campus och allting runt omkring. Det var riktigt mysigt och inte den där storstadskänslan. Detta var mer som att gå runt på stockholms gator och inte alls en chicago och höghus känsla. Det var kul att se hur ett college verkligen är och hur allting är. Dagen efter åkte vi till ett shoppingcenter och sen blev det lunch. Sen mötte jag upp värdfamiljen mfl och var med i dagens händelse - ironman. Det var helt sjukt och jag har aldrig sett något sådant innan. Jag missade simningen, cyklingen men kom när dom sprang. Dom började kl 07 på morgonen med simningen, därefter cyklade dom och sen började dom springa. Dom hade ifrån 07 på morgonen till 00 natten på sig att klara det. Vi satt mest vid baren som var precis där dom sprang, gick ut och hejade när han sprang förbi vilket var med timmars mellanrum. Dom andra hade följt honom sen start så tyckte mest det var skönt att sitta. Tillslut var det dags att gå bort mot målet och kolla när han sprang in. Vi väntade ett tag men sen kom han. Riktigt starkt av dom som klarar detta och han höll på i 13h, 45 min. Helst sjukt. Kan inte bli annat än imponerad.
Sen blev det en lång färd hem och vi var inte hemma förrens lite efter halv 1 så vi har alla varit sega idag.

Jag tror att jag håller på att bli sjuk eller allergisk mot något. Men pollensäsongen är ju över så jag vet inte vad det är.

Nu blir det One tree hill, gossip girl och greek. Yees allt har börjat ingen och jag är inte sen med att bänka mig framför tvn.

Ha det så bra hemma :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback