5 october

Idag var det dags för den första dagen ute i Glen Ellyn. Jag hämtade upp dom lite efter halv 10 och vi åkte ut till ett Outlet mall en bit bort. Det blev lite shopping för deras del och självklart var lilla plutten med som var lite blyg i början men sen släppte det. Efter några timmars shopping åkte vi hem och åt lunchen som blivit över ifrån igår. Det som pappa och Ann-sofie tyckte var pinsamt att ta med sig hem. Här tar man nämligen med sig maten hem om man inte orkar äta upp allt och thai maten vi åt igår kunde räka åt flera personer men vi åt inte upp allt så det fick bli lunchen idag. Men båda skämdes rätt mycket och ville att jag skulle hålla i påsarna.

Pappa har alltid frågar varför jag aldrig går ut och går med hunden här hemma och jag har alltid sagt att det är hon som skulle gå ut och gå med mig isf. Idag fick han testa på hur det var! Vi hämtade upp Claire vid skolan och pappa fick vänta med hunden på andra sidan där de andra mammorna stog med sina hundar och när vi väl kommer tillbaka ser jag pappa försöka hålla fast hunden. Han fattade direkt vad jag menade och förstog absolut varför jag aldrig är ute och går med den hunden. Lite tråkigt kan man tycka men den hunden är inte så uppfostraqd som den skulle behövas. Efter det åkte vi till lekparken och pappa lekte glatt med barnen och dom hade jätte kul. Så nu har dom verkligen sätt hur mina dagar ser ut här borta.

Vädret idag har varit jätte skönt, nästan klarblå himmel och ca 16 grader. Jag hoppas att det håller i sig så man kan ta med barnen ut och göra massa saker.

Ikväll blir det middag med familjen här hemma!

Hoppas allt är bra hemma :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback