18 october

Har haft en jätte bra helg men imon är det dags att återgå till vardagen igen. Karin kom hit i fredags och vi hade filmkväll men först blev det god kina mat med familjen. Vi hade inte så bra tur med fimvalen denna helg men vi hyrde iaf He is just not that into you ännu en gång!

På lördagen mötte vi upp Nicole på tåget, hon är en tysk Au Pair som bor i Geneva. Hon hade aldrig vart inne i Chicago så vi visade henne bönan, water towers och allt på vägen ner till Water tower place. På vägen ner får vi alla syn på dom rosa vingarna, heidis rosa vingar i Victoria Secrets Fashion Show. Alla vingar finns utspridda längst med Michigan Ave och dom är inglasade. Men dom är här i Chicago vilket är riktigt coolt! Kan ni alla gissa vart vi åt lunch? Rätt svar: Cheesecake Factory!

Sen var det tänkt att jag och Karin skulle gå på bio men väl där var det kö ända ute på gatan och 5 min tills filmen började så det var bara att glömma det så vi åkte och hyrde film istället och som jag sa så hade vi inte alls tur med filmvalet denna helg. Eftersom dom var så tråkiga somnade vi båda nästan i soffan.

Idag hämtade vi upp Melanie och Stefanie och åkte till Outlet mallet. Jag köpte dom helsvarta conversen och är helnöjd. Det var rea i Converse butiken men jag hade otur när det gällde storlekarna. Annars kunde jag gått hem med ett par fina vita converse för enbart 140 kr. Inte illa! Karin skulle vidare på en familjfest så vi andra tog tåget hem och väl hemma blev det lunch och sen promenad till gymmet, styrka där och sen promenad hem. Vädret var så härligt så en promenad var perfekt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback