6 november

Man brukar säga - bättre sent än aldrig! Och det kan jag verkligen hålla med om. Idag tog jag verkligen tag i det och åkte och fixade mitt illinios körkort. Man får göra allt som man gör hemma i sverige, teori och uppkörning men detta var dagens största skämt. Jag läste boken igår vilket var på ca 100 sidor och provet var på ca 40 frågor. Klart att man fick tänka lite för att veta svaret men det gick ändå rätt lätt. Så kom uppkörning. Man åkte ut och ställde upp sig på rad för att sedan vänta på att personen som skulle köra upp med en. När han väl kom körde vi runt byggnaden. Tänk er att köra runt A6, några högersvängar, nåt stop på vägen och väl tillbaka efter 5 min - grattis du klarade det. Då gick man tillbaka till byggnaden och tog sitt kort och körkortet var så gott som mitt. Det är skönt att ha det och det känns lite säkrare att köra runt på USAs vägar nu men jag har ändå kört lagligt dessa månader men nu behöver jag inte gå runt med mitt pass eller svenska körkort som ID kort.

Väl hemma har jag tagit det lugnt och kollat på alla serier som jag inte hunnit med i veckan och sen somnade både jag och Daisy i soffan. Ikväll blir det middag med familjen och sen en fika med Steffi. Imon blir det efterlängtad shopping för pengarna finns äntligen på kontot :)

Ha en bra helg :)


Kommentarer
Postat av: nicke

Gööööööööett!! Grattis :)

2009-11-07 @ 00:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback