22 november

Jag har fått en smäll av verkligheten. Ibland tänker jag inte riktigt på vilket liv jag lever. Jag lever nåt som vart min dröm ett bra tag och jag lever ett liv i USA. För mig är det en självklarhet nu. Det mesta är lätt här borta på andra sidan. Det är landet med stora möjligheter. Ibland blandar man ihop sverige livet med usa livet. Men på något sätt känner jag mig så fri här borta. Att öppna dörrarna till forever 21, höra musiken som är på hög volym och ha hela klädhimlen framför sina ögon är en bra känsla. Jag vet att det kanske låter konstigt och jag vet att det bara är kläder men det är ändå lycka! Att kunna gå på stan och prata svenska och ingen vet man är. Man kan ha en skit dag, gå osminkad och ingen kommer känna igen dig. Hur ska man klara av att lämna detta livet här borta? Hur ska jag komma hem och kunna handla kläder för samma pris igen, skor och hur ska jag kunna åka så mycket bil när bensinen inte är så billig. Hur ska jag ens kunna köra bil hemma? Kommer knappt ihåg hur man gör! Hur ska jag kunna gå upp varje morgon och inte få en kram av mina barn? Hur ska jag kunna gå in genom dörren utan att en hund inte står och väntar på mig? Det är små saker som gör mig lycklig men jag trivs verkligen här borta och det kommer bli konstigt att lämna livet här borta. Jag vet att jobbet jag har inte är glamoröst men det är något jag tycker om att göra och jag trivs med det jag gör. Det jag vill komma fram till är att det kommer bli svårt att lämna detta livet. Men jag kommer ha nåt stort att se tillbaka på :)


Helgen har vart jätte bra. I fredags var jag, karin och melanie på New moon. Jag blev förvånad att den var så pass lik boken ändå. Vilket jag absolut inte trodde att den skulle vara. Stephenie Meyer som har skrivit boken gjorde detta i hemlighet och detta började helt enkelt när hon själv hade en dröm om allt detta: en tjej och en grymt snygg man som även glittrade och var en vampyr. Hon kunde inte riktigt släppa denna dröm men hon var en helt vanlig mamma som tog sina barn till simlektionerna och levde sitt liv. Hon hade ingen erfarenhet av att skriva böcker men hon kunde inte släppa drömma så hon skrev ner det och tillslut levde hon sig in i historien och skrev och skrev och den enda som visste om det var hennes syster. Detta är sjukt egentligen men hon har gjort ett grymt jobb och böckerna är riktigt bra :)

I lördags åkte jag och Karin först till gymmet och gymmade en stund sen simmade vi lite och efter det satt vi i bubbelpoolen en stund! Sen åkte vi till IKEA för lite köttbullar och potatismos lunch. Det var grymt gott faktiskt. Men jag kan inte gå på IKEA utan att få konstiga känslor. Jag letade efter värmeljus och sa helt vanligt till Karin - men du där borta har dom iaf dom i jönköping. Det hjälpte ju inte riktigt mig i USA. Till min förvåning hittade jag skumtomtar som jag köpte med mig hem och lite annat sverigegodis. Efter det åkte vi hem och kollade på film.

Idag har vi vart och shoppat och idag köpte jag äntligen den rosa adidas träningsbagen. Jag har kollat på den varje gång jag vart där men den har aldrig följt med hem men idag fick den bli min. Nu har jag ju ett gym jag kan gå till som har dusch, bastu och allt och då kan det vara bra att ha en bag! Efter shoppingen blev det en sen lunch på Olive garden och det var lika gott som vanligt. Efter det var det meningen att jag skulle åka hem med bilen styrde mot gymmet istället så det fick bli en simtur och sen satte jag mig i bubbelpoolen och njöt av livet.
Nu har jag äntligen satt mig ner och ska kolla lite på tv innan det är dags att sova.

Ha det så bra hemma :)


Kommentarer
Postat av: Maria

SKUMTOMTAR SKA JA OCKSÅ KÖPA!!



2009-11-23 @ 04:19:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback