15 november

Jag vaknade för en stund sen och nu har jag precis ätit frukost. Jag tänkte åka till gymmet snart :)

Tänkte bara berätta om i fredags. Det var den stora fashion dagen inne i chicago. Allt hölls på ett hotell och i Illinois art school. Först så pratade Vdn för Forever om hur hennes liv är och hur hon har hamnat där hon är idag. Direkt när hon började prata fick man känslan av att hon skulle vara rolig att lyssna på. Hon fångade åskådarna direkt och en sån människa hade vart rolig att jobba för. Men hennes resa hade inte varit lätt men hon klarade det och nu är hon på topp och älskar varje minut av vad hon gör. Det får en ändå att hoppas att man kanske kan!

Efter det gick vi och lyssnade på olika föreläsningar vi hade valt och alla var intressanta och roliga att lyssna på. Jag tror att många och även jag tror att alla dessa jobb är glamorösa men absolut inte. Dom har knappt en sekund över till något annat än deras jobb och jobbar hur hårt som helst. Men var det värt det? Absolut för alla älskade vad dom gjorde.

På eftermiddan var det dags för en gäst designer som hette Tony Bowls och han inriktade sig på balklänningar och hans resa dit han är idag var helt fantastisk. I slutet fick man se endel av hans klänningar..Herregud jag hade lätt kunnat gå runt i dom. Dom var hur fina som helst!

I slutet var det dags för en Fashion show med kläder som elever hade gjort. Denna dagen var vi ca 1000 och elever ifrån andra stater och runt om chicago. Dom visade upp kläder ur olika kategorier och ifrån varje så vann någon ett stipendium. Vissa kläder var finare än andra men dom alla var jätte duktiga :)


På kvällen var det tjejkväll hemma hos Karin. Det var jag, karin, sara, melanie, nicole och sophia. Vi åt gott mat som karin hade lagat och pratade om allt och ingenting.

På lördagen gick jag först ut och gick en långpromenad här hemma, runt sjön och allt och väl där borta är det massa liv. Det var amerikansk fotbolls match och vilken känsla jag fick. Det var cheerleaders, music, spelare som sprang runt, folk som kom ifrån alla håll för att kolla. Jag befinner mig verkligen i USA!
Efter det kom Karin hit och vi åkte till Cheesecake och åt en god middag och efter det var vi självklart tvunga att gå till abercrombie ;) På kvällen hade vi filmkväll här hemma.

Nu ska jag till gymmet och efter det ska vi till Olive garden och äta. Det har blivit vårt nya ställe :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback