9 maj

Heej Sverige :)

Jag har det bara bra och trivs jätte bra. Det känns inte som att jag är i USA och Chicago men det är så mycket nytt att se.
Men jag ska gå igenom allt lite snabbt.

Måndag: Sa hejdå på flygplatsen och åkte först till Frankfurt sen till NY. På flygplatsen i NY blev vi upphämtade av en personal på CC. VI åkte med buss i ca 1 timma och sen var vi framme på ett stort Campus - St John´s.
Det var bara jag och Therese som var ifrån Sverige. Väl på skolan gick dom igenom viktiga saker och vi fick nycklarna till rummet. Det var jag och en tjej ifrån Turkiet som delade rum. Jag somnade nästan direkt :)

Tisdag: Dagen började tidigt och vissa tjejer var uppe redan runt 5 och väggarna var inte direkt tjocka så det var bara att gå upp. Frukosten var mellan 7-8 och efter det hade vi lektion. Vi var ingen stor grupp den veckan så vi var bara 20 i varje klass vilket var riktigt bra. Våran lärare hette Nancy och hon var så himla go och bra. Hon pratade verkligen så att alla förstod och hon berättade egna historier och vi gick igenom viktiga saker. På kvällen hade vi Sing a long och alla skulle sjunga en sång ifrån sitt land. Jätte kul för jag och Therese var dom enda ifrån Sverige. Jag hatar att sjunga! Men som tur var fick vi gå ihop med ett annat land så det blev bra. Sen blev det en snabb tur till supermarket :)

Onsdag: Upp tidigt igen för vissa kunde verkligen inte vara tysta på morgonen så det blev tidigt idag igen och sen var det lektioner hela dagarna. På kvällen var en polis och hade lektion med oss. Han berättade viktiga saker, berättade historie. Han var riktigt bra och riktigt rolig.

Torsdag. MIN DAG :) Alla sjöng på olika språk och jag har alltid hört happy birthday på så många språk. Sen hade vi en kort lektion innan det var dags för den guidade turen till New York. Det var lite mer än en timma bort och när vi närmade oss och såg allting förstod jag inte att jag verkligen var där. Allt som man sett på tv fanns mitt framför ögonen på mig. Vi hade en jätte bra guid och han pekade ut massa byggnader, parker och affärer. Tyvärr så började det regna efter vi lämnade Time Square men vi fick endel fina bilder där ifrån. Lite saker vi såg och gjorde:
* En del av Central Park
* Time Square
* Fiket Sex and the city fikade på
* Baren där Blair brukar sitta på (Gossip Girl)
* Gatan där Samantha bodde
* Där Runway spelas in
* Manhattan Skyline
* Frihetsgudinnan
* Empire State Building
* Ground Zero
* Shoppade på Victoria Secret
* Åt en god födelsedagsmiddag på TGI Friday

Fredag: En snabb frukost sen gick bussen till flygplatsen kl 9 och flyget gick inte förrens 14. Det var jag och två killar ifrån Tyskland som skulle till samma bolag och samma gate. Men innan dess satt vi och åt ett gäng innan vi var tvungna att gå till våran rätta gate. Där satt vi i två timmar och bara pratade. Skönt att prata så mycket engelska. Väl i Chicago virrade jag runt på flygplatsen och hittade inte numret och platsen där mina väskor skulle komma så jag såg nog rätt vilse ut. Ja jag åkte själv! Men sen fick jag syn på min värdpappa och Claire som också såg rätt förvirrade ut för dom letade efter mig. Men vi hittade och allt gick jätte bra. Vi lämnade mina väskor i bilen och hämtade Beas (gamla au pairen). Hon hade förlängt hennes år så hon skulle flyga vidare. Efter det åkte vi hem till huset och resten av familjen. Väl där väntade Värdmamman, Piper, Daisy och min värdmammas föräldrar. Jag fick hälsa på alla och sen kom min värdmammas bror och vi åkte alla till en italiensk restaurang där vi åt en god middag. Väl hemma packade jag upp alla mina saker och sen blev det sängen. Jag har en så himla stor säng men sover bara i ett litet hörn av den. Men jag vänjer mig nog. Jag drömde att jag hade åkt hem efter en dag och ångrade mig så mycket och ville tillbaka så det var skönt att vakna och vara kvar. Det känn inte riktigt som att jag är här, det känns mer som att jag är på semester.
Men allt känns riktigt bra och riktigt rätt och dom är så himla snälla och välkomnade. Dom har berättat alla viktigare saker, vissat mig runt och allt. Så jag är riktigt nöjd med denna familjen och hoppas att det håller i sig :)

Lördag: Vaknade upp runt 8 och gjorde mig iordning sen gick jag upp och min värdpappa höll på med frukost. Idagblev det pannkakor och kaffe. Sen kom Sara & Sandra och hämtade mig och vi åkte till vårat Au pair möte. Det var en bra bit ifrån Glen Ellyn. Jag trodde att man åkte dit och man pratade, umgicks och hade kul. Jag hade så fel. Man kan åka dit och bara skriva på pappret och sen åka hem igen. Idag hade vi möte på en nagelsalong så gjorde bara rosa färg.
Efter det åkte vi till ett Mall i närheten och kollade runt och åt på Taco bell. Jag beställde helt fel men nu vet jag det till nästa gång. Efter den körde vi hem Maria en tjej ifrån Sverige. Hon bor i Tibro men hur sjukt är det inte att jag har gått i samma klass som hennes kusin. Världen är verkligen liten. Vi har varit lite överallt idag. På en outlet, mall. wall mart och fler ställen. Men nu har jag en adapter så jag kan ladda min dator.
Jag kom precis hem igen så jag har varit ute hela dagen och snart ska vi äta. Om jag hinner ska jag till Sara sen och umgås med Sverige flickorna.

Godnatt Sverige :)


Kommentarer
Postat av: Pappa

Undrar bara när jag får skypa....:-)

2009-05-10 @ 10:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback