24 maj

Idag har jag och Maria varit inne i Chicago Downtown. Vi skulle möta upp Sara L på stationen och vi lyckades gå om varann direkt men tillslut träffades vi. Vi gick till The Chicago Bean och fotatade lite och sen gick vi ner några kvarter tills vi kom till shopping centret med 7 våningar. Nån som var shoppingsugen? Ooh ja :)

Vi kollade runt i affärerna och kom hem med påsar från B la Hm och forever. Jag älskar fortfarande forever 21. Allt är så annorlunda här och ska man prova så står man i kö och väntar och sen kommer personalen fram till en och tar ens kläder och nummerlappen och hänger upp kläderna åt en och sen går dom vidare. Detta skulle jag kunna göra själv så jag förstår inte riktigt. Men här finns det jobb. Det jobbar ett stort antal i varje butik och det kan komma fram fem till en under 1 minut och fråga hur allting går och om man behöver hjälp. Hemma får man leta efter nån för att få hjälp!

Efter all shopping gick vi vidare till Cheesecake Factory för att äta lite mat. Det var jag, Maria, Sara, Karin och Anna. Det var riktigt trevligt faktiskt och eftersom Anna är ifrån Tyskland så blev det engelska som pratades. Tyvärr hann vi inte med nån cheesecake idag men den ska provas en annan dag.
Sen var det dags att springa mot tåget och åka hem.

Det var en riktigt rolig dag och man kände sig verkligen som en turist som sprang omkring. Men roligt var ändå när en man frågar oss vart vi är ifrån på svenska. Då kom han ifrån danmark men hade bott lite i sverige och nu bodde han i Chicago. Eller en annan man som frågade mig och maria vart vi kom ifrån i rulltrappan för han tyckte vårt språk lät så intressant!

Men det var så kul att träffa Au pairer idag och det var bra att det blev engelska så man får öva lite. Vissa meningar och ämnen går allt helt flytande och ibland slänger man in lite svenska ord för att man inte kommer på det engelska. Men språket går mycket bättre. Det är lite halvkul att Maria är ifrån Tibro som ändå är hyffsat nära och Karin bor i Falkenberg vilket också är hyffsat nära och här är vi i Chicago och är Au pairer. Underbart liv :)




 



 



 













En bra dag :)
Godnatt Glen Ellyn, Godmorgon Sverige :)



Kommentarer
Postat av: sis'

jag saknar dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback