19 maj

Idag har det varit 27 grader och så himla underbart. Jag har gått runt i shorts och t-shirt hela dagen. Jag och Piper tog en tur till en lekpark på förmiddagen så hon fick leka av sig lite. Jag har bara tygskor här så jag tror det är tid att hitta ett par öppna skor istället. Efter att vi hämtat Claire och ätit så sov Piper en stund och jag och Claire låg ute på altanen och solade en stund. Sen åkte vi till Collage of Dupage som kommer vara min skola den närmaste tiden. Nu är jag inskriven på Collage och vilken känsla det var när man gick i korridorerna. Inte för att det var fancy eller så men människorna, skolan och känslan bara. Ska bli kul att börja plugga och jag hoppas att det kommer gå bra.
Efter det hade Claire fotbolls träning och jag följde med denna gång och det var för varmt att bara sitta och titta men tiden rullade på. Sen åkte vi och åt på ett pizza ställe för dom ville visa vad dom åt för pizza här. Åh herregud var det en pizza eller 5 pizzor på en och hur många lager ost och tomatsås var det? Det var gott det ska jag erkänna men bli inte förvånade om jag kommer hem lite extra stor. Nej det kommer jag förresten inte göra för det skulle jag aldrig tillåta.
När vi var och handlade förra veckan fick jag välja vad jag ville ha till frukost och allt sånt och jag letade efter lita nyttigare saker som mörkare bröd, frukt och lite bättre flingor. Frukt och yoghurt hittade jag med bröd.. Vitt vitt vitt. Och flingorna tog jag Special K och trodde det var nyttigt. När jag väl ska äta så smakar dom socker. Doppade i socker som allt annat här.

Men påvägen hem så frågade Tom vad jag gillade och jag sa att jag gillade mer nyttig mat och inte allt fett, socket, smör och allt som är på. Jag hoppas att dom inte tar illa upp för jag vill inte äta sånt i ett år och jag tror att dom förstår. Han säger att han kan laga sån mat som vi äter hemma men vi äter nästan samma mat bara att allt är fetare och onyttigare. Jag undrar verkligen varför.

Nu är det dags för mig att sova.
Godnatt Glen Ellyn, Godmorgon Sverige

Kommentarer
Postat av: Danni

Haha vad roligt! Kul med allt onyttigt, jag skulle iofs inte kunna vara lika stark som du och efter ett år hade jag rullat hem! Men du är bra sandra :D Håll fast vid det! Var så himla kul att se dig igår och jag vart ju helt chockad över hur coolt det är :D Ta hand om dig Åke!

2009-05-20 @ 09:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback