18 maj

Det fina vädret håller i sig och det är så himla underbart. Idag blev det lite stressigt här hemma och som vanligt glömde lilla Claire sin lånebok hemma så hon fick vara en "tittare" idag igen. Det innebär att man bara får titta och inte låna med sig en bok hem. Nu när jag vet att dom ska tillbaka varje måndag så ska jag hålla koll på det.
Efter att vi lämnat Claire i skolan tog jag och Piper bilen till Wahlgreens och köpte med såpbubblor. Ni ju tänka er vart resten är. Utspillt. Piper ska nog inte få leka med det där själv längre. Sen var det dags att hämta upp Claire i skolan och sen var det lunch och idag gillade jag verkligen fried rice. Piper fick ta en tidig sovstund idag och medan hon sov målade jag och Claire naglarna. Jag köpte lite blommönster på Wahlgreens så nu är våra naglar fina. Sen somnade vi båda två på altananen i solen, riktigt skönt.

Sen fick jag en liten konstig hemlängtan. Det berodde lite på dig Annie. Jag och barnen var på väg till en lekplats en bit bort och i högtalarna spelades det High School Musical på hög volym och tjejerna sjöng med. Det fick mig att tänka på Annie och det ledde till hemlängtan. Det var nästan så att det ledde till tårar men jag tog mig samman och tänkte bara på hur rolig stunden var. Där satt jag i bilen med mina tjejer därbak och dom sjöng hej vilt. Jag gillar verkligen att vara här.

Jag fick sluta lite tidare idag så jag gick/spran en sväng och det var riktigt skönt. Nästa gång ska jag ta med mig kameran så ni får se området lite. Men om ni tänker er att jag bor på 851 så kan ni nog gissa hur långa gatorna är här.

Nu har vi ätit och jag sitter och kollar på Gossip Girl och tjejerna leker i bakgrunde. Piper har dom sötaste pyamasarna. Den sitte ihop ifårn fötterna och hela vägen upp. Hon är söt hon!

Så vad händer hemma?
Lite kommentarer tack.
Godmorgon Sverige, Godnat Glen Ellyn.


      
Klicka på bilderna så blir dom större.

Kommentarer
Postat av: sara

hej. ja min helg har varit jätte bra. varå träddade några tjejer som du kanske såg i bloggen. din då? har du gjort nå trevligt i helgen? :) ja, jag vet inte om jag kn åka in. de beror lite på hur å när. för min värdpappa ska bort på affärsresa å sen blir de bara jag å mamman hemma då å ungarna har matcher å så. men jag kan se bättre när de närmar sig helgen. i så fall under en eftermiddag passar nog bäst. :) jaha. såg att understräcken försvunnit när jag skrev min msn. min msn är i alf slindqvist[email protected] hoppas de syns nu. annars är de understräck mellan s å efternamnet å sen understreck igen mellan 89 å efternamnet. :P

2009-05-19 @ 03:27:16
Postat av: Josephine

Nee vilken sopa hon är :P haha.. Idag ska jag och Freja ner till Amanda, hon ska laga lunch till oss :D Mysigt värre. Sen får vi som sagt förhoppningsvis börja måla i helgen. Ska bli skönt. Det är bra att du har lite hemlängtan för då vet vi att du saknar oss ;) Men samtidigt är det kanon att du trivs sandris. Puss och kram

2009-05-19 @ 07:33:59
URL: http://likeajosephine.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Du kan ju titta på filmerna på Annie från Thailand, så går nog hemlängtan över.... ;)

Kram Ann-Sofie

2009-05-19 @ 13:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback