17 maj

Så var helgen över och detta var egentligen min första helg här. Det har varit riktigt skönt att vara ledig och det känns som att jag tatt vara på tiden bra också.

I lördags också jag och Sara och shoppade loss lite. Eller det var mer jag som shoppade och vad ser ni i inlägget nedanför. Sen åkte jag hem och tvättade lite och sen fick det bli en promenad runt området. Ett tag hade jag ingen aning om vart jag var men jag hittade iaf och jag kom hem tillslut. Det var riktigt skönt att vara ute och gå men det enda jobbiga var att alla klippte grästet. Sen fixade jag iordning mig för kvällen och sen hämtade jag upp Sara och Sandra. Vi stannade till och åt på Taco Bell och det var lika gott som vanligt. Jag har haft lite otur med det stället men nu vet jag vad jag ska beställa och inte beställa. Sen åkte vi och hämtade upp Maria som bor i Napervill och sen bar det av till festen. Vi var dom första som var där så det tog ett tag innan det drog igång. S:en var på G om man säger så :) Men jag körde så det var lugnt för min del men jag var så himla trött men det var kul träffa folk och det var mest bara au pairer så det var kul att testa engelskan också. Men det var en bra kväll men jag fattade inte riktigt bilen och dess lampor så hemvägen var lite svår men den gick bra och det var riktigt skönt att komma hem och sova. Men i detta huset så hör man när det mesta händer och vad som sägs. Så dom var uppe riktigt tidigt för att gå till kyrkan och jag vaknade men som tur var somnade jag om ett tag iaf.

Idag åkte jag och hämtade upp Maria i Napervill och sen åkte vi till Forever för hon ville shoppa. Och tro det eller ej jag hittade saker men jag hängde tillbaka dom för att jag vet att jag måste spara. Men det blev en t-shirt bara och sen bar det av till Taco Bell ännu en gång och konstigt nog så känner personalen igen mig så när jag ska beställa en fruit shake så frågade han om jag inte gillade den jag fick testa förra gången. Han gav mig och Sara ett litet smakprov för dom försöker ju sälja på en massa saker. Men idag var det riktigt varmt så det fick bli en sån och den var riktigt god. Och när vi går säger han: Ses imorgon! Haha oops vi kankse har ätit där lite för mycket.

Sen åt vi ute på ett Thai ställe med familjen och kan ni gissa vad jag åt? Fried rice! Som att jag inte ätit det tillräckligt och halva är med hem så jag ska äta det imon för portionerna här är inte små. Men jag har ju mat tills imon och barnen också så nu vet vi vad det blir till lunch imon.

Nu sitter jag och Maria och kolla på DH och Daisy var nyss här nere och vad hon gjorde vet jag inte riktigt. Men vi skrattade så vi grät. Den hunden är verkligen lite egen. Men det roligaste är när hon leker med sin egen svans. Smarta hund!

Imon börjar en ny arbetsvecka och jag hoppas att den blir bra. Nu när jag har kört endel så ska jag nog kunna hitta lite bättre så vi kan åka iväg på utflykter och lekparker och ha lite kul.

Godmorgon Sverige, Godnatt Glen Ellyn




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback