10 maj

Heej Sverige :)

Jag vaknade upp fortfarande trött. Vilket var konstigt för jag sov jätte bra och gick och la mig tidigt igår. Jag antar att jag fortfarande är jetlagad. Jag tog en dusch och sen ringde pappa med familj. Vi pratade ett bra tag och det var kul att se alla och prata med alla. Skype är riktigt bra faktiskt och det känns inte som att man är lika långt bort när man kan se och höra dom. Efter det blev det frukost och jag hade lite svårt att hitta allt i köket. Familjen var i kyrkan idag så jag var själv på morgonen. Men jag hittade flingorna tillslut. Sen pratade jag med Fia på Skype och det var så kul att prata med dig och jag hoppas att du tänker vidare på det vi pratade om. Det skulle vara så himla kul :)
När familjen kommit hem åkte vi till Lindseys mamma för idag är det Mothers day här. Jag trodde inte att det skulle vara så många där. Men där fick jag! Det var minst 25 personer. Det var föräldrar, farbröder, mostrar, kusiner, barn, bebisar. Jag fick hälsa på alla och som vanligt så ska dom fråga massa saker om sverige som vem som är kung vem som varit kung, vart det ligger, vart jönköping ligger, om vi bråkar med norge och hatar norge, om jag gillar pimpelfiske, om jag gillar att spela golf, om alla är blonda och blåögda, hur lång jag är, krig som sverige varit inblandade i. Tillslut sa jag att jag bor bara i sverige och jag är tyvärr inte så påläst om alla historiska saker. Tom fick komma och hjälpa mig ur samtalet och säga att dom skulle sluta skrämma iväg mig. Men det gick bra och det var trevligt att vara där. Det var en liten plutt på 7 månader och ni kan ju gissa om jag blev fäst. Hon var så himla söt och jag skulle gärna ta hand om henne med :)

Sen när vi skulle åka hem fick jag bilnycklarna och Tom visade först vägen till Supermarket för vi skulle handla inför kvällen. Jag får allt jag vill ha till frukost, lunch och middag och dom frågar hela tiden vad jag gillar och inte gillar. Men jag kan ju inte komma hit och bara äta det jag äter hemma för jag vill ju lära mig och se vad dom äter här. Men jag fick speciall K och yoghurt och jordgubbar och bananer så det blir en god frukost.

Imon börjar jag jobba på riktigt. Lindseys mamma ska komma hit och lära mig att tvätta och fixa lite saker. Men först blir det att gå upp och göra frukost till barnen sen följa Claire till skolan. Sen hoppas jag på att hinna med en promenad med Sara :)




Krull-Piper och Glada-Claire


Kommentarer
Postat av: Danni

ÅÅå vad söta dem är!! Allt låter helt underbart! Haha roligt med alla frågor om sverige, fick verkligen en bild av dig i mitten bland massa folk och de ställer massa historiska frågor, och du ba eeh? :D

2009-05-11 @ 11:16:58
Postat av: moster Siw

Hej! Hoppas att du har det bra!!

Nu har jag o Håkan tagit första MC-turen på var sin hoj. Gött väder.



Mormor hälsar, hon har ju ingen dator, så jag får väl köra ut några sidor o lämna till henne. Kramar från moster Siw

2009-05-11 @ 16:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback