4 juni

Vi lyckades nästan komma iväg i tid idag men det är ju iaf ett steg i rätt riktning! På förmiddan åkte jag och Piper och tankade bilen och det enda Tom sa var - ta det högsta! Jaha okey då tar jag det högsta. Hur gör jag sen då? Betalar jag inne eller hur gör jag? Svensk och ickevetande som jag är så frågade jag faktiskt en och han var jätte hjälpsam. Han följde med mig in och betalade och sen visade han mig hur han tankade sin bil och sen tankade vi min. Jag vet ju hur man tankar bilen! Men dom har så många olika saker här och här betalar man innan och tankar man för mindre får man gå in och hämta sin växel. Sen satte vi oss hemma i solen och sen gjorde jag iordning lite lunch. Claire hade en picknick med skolan idag så alla barn, mammor, syskon och allt var på en stor lekplats så dom lekte en stund och jag satt i solen. Brände upp axlarna endel för jag hittade ingen solkräm här hemma. Det var riktigt varmt idag och solen tog jätte snabbt. En mamma kom fram till mig - Hej jag ville bara presentera mig själv. Jag har sett dig vid skolan. Är du här som en Au pair? Det visade sig att hon var ifrån Danmark men hade varit Au pair när hon var i min ålder men nu bodde hon här med sin amerikanska man och deras tre barn och hon har bott här i 20 år. Berättade det för Tom och han sa - Aa kanske är din livshistoria om några år. Man ska ju aldrig säga aldrig men jag tror inte det! Jag gillar Sverige. Väl hemma skulle Piper sova men hon hade bara legat där inne och sjungit och pratat med sig själv i mer än en timma så hon somnar nog snabbt ikväll. Nu är Claire på fotbollsträning och jag tänkte plugga lite innan det är dags att åka till skolan. Varje vecka har vi Quiz på det kapitlet vi gick igenom förra gången och till varje gång ska vi läsa kommande kapitel. 

Jag saknar Svensk Mat
Jag saknar att slippa behöva titta fetthalten på allt
Jag saknar att slippa kolla sockerhalten på allt
Jag saknar lösgodis
Jag saknar Special K utan SOCKER
Jag saknar riktiga köttbullar
Jag saknar kranvatten
Jag saknar att duscha vatten utan klor


Annars trivs jag väldigt bra här på andra sidan :)


Donna: Tur att du hara hatar mig lite men jag lovar att jag ska ta massa kort och spela in om jag kan det också :)


Kommentarer
Postat av: Lis*

liselotte 7 år senare!

hahah.. det kan vi spela nästa gång vi ses.. vart det nu blir? :D

och så ska vi äta munk och cola. om inte du har slutat äta det då vill säga! haha har hört att det finns gott om sånt där borta i amerikat!

om jag blire miljadär ska jag komma och hälsa på dig!

saknar dig! pussar!

2009-06-05 @ 18:04:00
Postat av: fia

förlåt att jag inte loggade in idag på dagen men mitt dumma internet ville inte funka! :( vi får höras imorgon, jag slutar 15.30 våran tid & sen loggar jag in när jag kommit hem! :) saknar dig massor, pusspuss

2009-06-05 @ 22:43:17
Postat av: Donna

Haha nu älskar jag dig lite istället! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback