3 juni

Varför kan barnen inte äta mer och leka mindre vid frukosten? Vi är alltid sena vid frukosten och som ni såg på videon så går det inte så snabbt till skolan eftersom Piper inte riktigt hänger med. Vi får se hur det går imorgon! När Claire var i skolan låg Piper och jag i mitt rum och kollade på Svampbob och sen åkte vi och lämnade tillbaka några böcker. Efter maten fick det faktiskt bli en film, Madagaskar! Men kan ni gissa vilken film Claire egentligen ville se? Fantastic Four. Hon är sex år. Hon blev jätte sur när jag sa att vi skulle kolla på en film som Piper kunde hänga med i också men jag lyckades till slut. Sen gjorde vi lite armband och jag skypade med Pappa och Fia. Fia ville att jag skulle lära Claire lite svenska men som alltid så blir dom så gulliga och blyga när nån visar sig på datorn men "Hej jag är Claire" fick hon fram iaf. Hon ville inte säga "Hej jag heter Claire".
Piper har varit så söt idag och velat hålla handen om vi gått nånstans och om vi ska gå ner för trappan ropar hon om jag gått före för jag måste gå med henne ner. Annars brukar hon vilja gå ner själv. Krulliga söta unge :)
Efter att jag slutat gick jag ut på min efterlängtade promenad och Sara musiken hjälpte faktiskt, jag gick på som bara den. Ska kolla med min värdpappa om vi kan kolla upp lite gym i närheten för nu vill jag börja träna. Kollade precis på vågen. Kan ni gissa hur mycket jag gått upp på en månad? Noll!

Nu blir det en pluggkväll och sen sängen tidigt.

Moster Siw:
Skönt att höra att ni har det bra där hemma och jag pratade med mamma efter att ni firat mormor. Jag skickade med mamma ett kort och ett brev. Här åker dom motorcykel utan hjälm, utan skinnställ och utan nåt. Dom åker enbart i shorts och linne. Förstår inte riktigt hur det kan vara lagligt och fort går det. Ja det blir lite konstigt när vi ligger 7 timmar efter er. Ha det så bra hemma och det är kul att du läser :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback