21 juni

Denna helgen har det varit midsommar hemma men bara för att jag inte är hemma i Sverige betyder det inte att man inte får sin årliga midsommar. Igår var vi 9 svenska tjejer hemma hos Sandra i Geneva. Vi grillade gott kött, majskolvar och sandra hade gjort grymt god potatisgratäng. Där satt vi alla i USA, pratade svenska, hade sverige kläder på oss och firade midsommar på vårat sätt. Det kändes som att man var hemma i Sverige fast alla hade mötts upp i en annan stad. Efter maten hade vi 5 kamp och sen satte vi oss och åt jordgubbar med grädde. Precis som hemma!
Det fanns gott om myggor den kvällen också och det märke jag när jag vaknade imore.
Men kvällen var riktigt perfekt och det var jätte roligt. Det är tråkigt att vi inte bor nära varandra men vi har helgerna.

Idag var det sverigedag i Geneva eller dom har sverige vecka där nu. Så idag var det mer midsommarfirande så vi åkte dit och dansade smågrodorna och allt runt midsommarstången. Dom spelade den svenska variaten men dom sjöng den amerikanska.

När jag och Maria kom hem till mig igen så ville inte garageporten öppnas med knappen i bilen eller med koden. Och som vanligt när man testar saker så funkar det inte när man själv gör det men alltid när nån annan gör det. Men det funkade inte för Maria heller och vi försöke ett bra tag. Tillslut fick jag ringa mina värdföräldrar som var kvar uppe i Lake houset men dom var inte påväg hem, hade ingen extra nyckel eller någonting. Eftersom vi alltid går in och ut genom garaget så tar jag aldrig med mig nyckeln. Efter detta lärde jag mig en läxa. Eftersom vi inte kom in gick vi på bio, vi såg The proposal. Jag har nog inte skrattat så mycket på länge. Den var riktigt bra och värd att se. Twiligt trailern kom innan med, jag längtar :)

Men gissa vad som händer när vi kommer hem? Familjen är fortfarande inte hemma men gissa vad som öppnas på första försöket? Självklart garageporten. Den hade nog rast när jag var hemma första gången eller nåt men vi kom in iaf och min värdpappa skrattade gott när han såg att jag var hemma. Men den funkade faktiskt inte innan.

Nu är jag riktigt trött efter denna helgen men helgen har varit riktigt kul. Nu hoppas jag på att veckan fram till torsdag går riktigt snabbt för på torsdag drar jag, sara och angelica till Los Angeles :D

Och förresten Pappa jag lever! Godnatt



 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback