From me to you!

Pappa: Min pappa, min pappa. Han är den bästa pappan man kan ha, men även den som tror att han alltid har rätt, den som kan tjaffsa i timmar och inte ge med sig, den som kan bråka med mig om samma saker varje vecka och aldrig fatta att hans dotter aldrig riktigt kommer bry sig. Jag saknar dig men att skypa varje dag och se att du är lika dryg som vanligt gör mina dagar bättre.

Mamma: Min dryga mamma, min mamma som lever för att dansa. Min mamma som är så speciell och otecknisk att man skulle kunna göra en bok om allt hon inte kan. Men det man egentligen borde göra är hjälpa henne. Men när man varit ifrån den här speciella människan ett tag märker man hur mycket man saknar henne. Hon är speciell, jag är speciell och hon är min mamma. Och att vara ifrån varann gör att man inser hur mycket man saknar varann.

Ann-Sofie: Detta kan vara den snällaste människa på jorden och jag har alrig hört henne säga något elakt. Ända gången hon är lite speciell är när det blir för många drinkar och för mycket ostbågar men det är en helt annan historia. Men fy katten vad hon är bra!

Niclas: Min bror, min hatade, älskade och dryga bror. Han fyller snart 18 år och börjar bli vuxen. Han har skaffat sig jobb och det går riktigt bra, han försöker med säljsnacket på sin syster men det kommer aldrig gå hem, han har börjat med körlektioner. Du har verkligen ändrat på dig och bara till det bättre. Jag hoppas att jag inte kommer komma hem till ett rum fullt med disk från månader tillbaka. Istället kommer jag hem till en lillebror som tar studenten. Sjukt!

Annie: Min annie, min annie som jag brukar knacka på hos sent på kvällarna och fråga om hon kan göra en fläta på mig, frågar om jag får låna nåt i hennes garderob, pratar om allt och ingenting, berättar allt och ingenting. Jag saknar våra pratstunder och jag är så glad att du är lycklig och det är du verkligen värd!

Ebba: Börjar snart gymnasiet vilket är ganska overkligt. Att alla bara blir äldre och äldre är rätt naturligt men att du börjar gymnasiet och dom andra tar studenten om ett år är ännu overkligare. Det var nyss min tur. Hoppas att du kommer trivas och att allt kommer gå jätte bra. Det klarar du!

Fia: Min bästa, min andra hälft. Vi har aldrig varit ifrån varandra såhär länge. På lördag får jag träffa henne, prata om allt och ingenting hela nätterna, ta igen allting jag har missat. En bästa vän ska man alltid finnas där för, jag finns alltid där för dig även att jag är tusen mil bort. Jag finns! Och jag saknar dig nåt så enormt. Kom hit nu.

Daniella: Att en människa på mindre än ett år kan komma in i ens liv och ta så stor plats är rätt fantastiskt. Även att vi inte sågs varje dag kunde vi höras efter veckor och fortfarande veta vart vi hade varandra. Hon är min yngsta vän men den mognaste och har dom rätta ideerna och absolut dom visaste tankarna. Hon är grym på det hon gör och jag vet att hon kommer komma lång. Min lilla plutt du förstår inte hur mycket jag saknar dig.

Liselotte: När jag ser munkar och coca cola tänker jag på dig. Vilket blir varje dag eftersom kylen är full av cola men inte så konstigt men tanke på detta land och dess cola intag. Jag saknar dig och hoppas verkligen att allting går bra där nere, lev livet och njut av tiden du har kvar.

Emelie: Du kom också i i mitt liv snabbt och det är jag verkligen glad över och jag önskar att jag hade kvar videon med din fina dans för det hade gett mig ett gott skratt. Jag saknar dig och hoppas att allting är bra och vill du göra nåt så gör det, du kan och du kan göra det själv! Vill du hit och plugga, gör det för det klarar du! Längtar verkligen till jul och nyår för då ses vi.

Jossan: Grattis på 20 års dagen ännu en gång, du är verkligen en människa som bevisat att du klarar av det mesta och det visste jag att du skulle göra, du har den sötaste dottern och det är så tråkigt att jag missar alla hennes framsteg och allt hon kommer kunna göra. Jag saknar dig!

Lowisa: Vem är nu inne på Nilsons och hälsar på dig var och varann dag och bara sitter och pratar och tar upp din tid? Jag hoppas verkligen att allting är bra där hemma och det var så kul att se dig i lördags men också känsligt för jag saknar dig och längtar så till jul och nyår.

Farmor & Farfar: Jag hoppas att altanen kommer bli riktigt fin och jag längtar efter att få inviga den nästa sommar. Jag saknar verkligen er och skulle gärna ta bilen ut till er, äta farmors goda mat och prata om allting och sedan bli tvingad att äta massa kakor även att jag är mätt.

Mormor & Morfar: Mamma och moster får uppdatera mig om att ni har det bra och det hoppas jag att ni har. Jag har svarat på erat brev så det kommer komma om några dagar. Det är skönt att vi kan ha kontakt på det gamla vanliga sättet i alla fall.

Moster Siw: Jag hoppas att sommaren och semestern har varit bra och att du har det bra hemma :) Självklart kan jag köpa något till dig men jag har inte hittat någon sådan affär här än men jag ska hålla ögonen öppna.


Sara: Att man kan lära känna en människa på msn och sedan gå till att bli min sjukaste vän det är rätt konstigt. Men vi har kommit varandra jätte nära och det kommer bli riktit jobbigt att lämna henne. Detta är Sara vest, Kaj, Puff, Halvan, Bull, kalla henne vad du vill men hon är min speciella Sara och tillsammans blir vi ännu speciellare :)

Angelica: Vi kommer alltid ha LA, och jag kommer aldrig glömma den resan och det var min bästa vecka någonsin. Jag är så glad att jag lärde känna dig men än är våran resa inte slut. Maj 2010 fortsätter den :)


Min familj, mina vänner, min släkt och alla andra jag saknar er men ni ska veta att jag trivs verkligen här. Jag pratar engelska varje dag och blir bara bättre och bättre, jag trivs verkligen med min familj och barnen och jag har kommit varandra mycket närmare, jag har jätte bra vänner och jag har faktiskt inte ens haft hemlängtan. Men i lördags blev det svårt att se alla fira 20 års dagen med Fia och Lowisa och jag var här borta helt ensam. Men det var mitt val och ja lär mig så mycket, upplever fantastiska saker och lever verkligen livet. Jag är äntligen här och detta är min hem och det känns bra att kalla det hem! Men glöm aldrig bort mig och jag finns här men jag saknar er väldigt mycket.


Kommentarer
Postat av: Maria johansson

fyy va fint skrivet sandra! du är bra du! :)

2009-07-30 @ 18:08:23
Postat av: Anonym

Åhh, sandra!! Jag saknar dig något fruktansvärt också. Men det är skönt att du trivs!!! :D Puss och kram. Älskar dig.

2009-07-30 @ 21:11:00
Postat av: Anonym

Du är ju så fin! Det finns inte tillräckligt med ord för att beskriva hur fin du faktiskt är!! Du är så speciell och du kommer alltid att vara min sandra, som alltid hjälper mig när jag har det svårt och vägleder mig till de rätta besluten. Ibland känns det som att du vet precis vad jag behöver och lite till, är så tacksam för att jag har dig, hoppas att du vet det! önskar att jag hade kunnat komma & hälsa på dig men jag vet att inget förändras mellan oss ändå :) Saknar dig! <3

2009-07-30 @ 22:34:37
Postat av: Pappa

Älsklingen min, du är otroligt duktig på att skriva i din blogg.Jag blir tårögd när jag sitter o läser vad du har skrivit, så fint, så bra (vissa saker kanske inte stämmer på mig eller!!!!!).Snart får vi träffa dig och jag ser verkligen fram emot att få umgås med dig.Saknar dig SÅÅÅÅÅÅ MYCKET (trodde inte att man kunde sakna nån så mycket).Men så GLAAAAD för din skull att allt är bra där borta.Älskar dig

2009-07-31 @ 07:42:04
Postat av: moster Siw

Vad gulligt du har skrivet om alla dina kompisar och familj!



Jag skiver ut din blogg o ger till mormor o morfar, de blir alltid så glada. Vi var där i söndags-em. o fikade på altanen i solskenet. Dom mår väl som vanligt som det heter, lite skruttiga m.a.o.



Hemma håller Håkan o jag på att renovera fönster, usch, det är ett evighetsgöra.



Kramar från Moster

2009-07-31 @ 12:09:09
Postat av: Ann-Sofie

Oh,va gulligt skrivet om alla.Vilken tur jag har haft som fått en så gullig bonusdotter!!! Längtar efter att få komma och hälsa på dig. Undrar bara en sak - har dom ostbågar i USA? Kram

2009-07-31 @ 12:54:30
Postat av: Johanna

Jättefin blogg :) Vad har du gjort för "inställningar" för att få rubrikerna så som de är :) Jättefint!



Ha det bra!

Postat av: Lis

Saknar dig min kära vän! hahah när jag ser munkar och cola tänker jag på dig också.. och det sjukaste är att här nere finns dom också i vart och varanat hörn.. känns så bra att veta att du har det bra! hoppas du och fia får det bäst när hon är därborta! pussochkram

2009-07-31 @ 22:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback