5 juli

Nu har jag hunnit vara hemma några dagar och det känns riktigt skönt. Mitt hem är i Glen Ellyn i Chicago det är rätt konstigt det. Det kändes som att jag skulle hem till sverige igen efter denna resan men där bor ju inte jag.

Igår var det 4 juli och det firas stort här borta. Först var det parad i stan som jag, sara och angelica kollade på och sen åkte vi och åt gott på Chilis och sen blev det converse shopping. Ett par låga Converse för 20 dollar är inte helt fel det. Sen på kvällen var det fyrverkerier vid sjön och det var riktigt mysigt. Jag hörde att Saras värdmamma hade sagt att det var kort och litet i år. Vi svenskar stog mest och tänkte: tar det inte slut snart?
Men amerikanare nöjer sig inte med nåt litet. Min pappa ville inte vara sämre så därför gick han och köpte sig en stor grill. Ni är på rätt väg men än har ni rätt långt kvar.

Idag har vi varit inne i Chicago och turistat omkring. Vi tog vatten taxin bort till Navy Pier och där åkte vi paris hjul. Jag trodde att det inte skulle vara så läskigt. Jag ska nog sluta vara så kaxig för det var bland dom läskigaste 7 minuterna jag har varit med om. Men det var en riktigt bra utsikt sen blev det lite mer bilder på bönan. Jag ska lägga upp lite bilder senare men nu måste jag plugga lite eftersom jag missat en vecka. Men eftersom jag hatar att plugga så ska jag snart ta en lång paus och gå på bio, hangover :)

Ha det så bra där hemma.
Det var kul att se farmor och farfar idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback