5 februari

NU händer det grejer!

Kommentarer
Postat av: Madelen

Wohooo! tell us! :)

Postat av: Anonym

Det är bra åldrar, men dem passar inte mig...

Jag gillar inte alls att stressa omkring med 2 barn.

Du vet när ena badar och den andra skriker osv... Det tar på en psykiskt. Men det är inte jobbig fysisk.



Det finns säkert någon som kan vila och vara mer flexibel än jag. Jag vet inte kanske det är bra åldrar för dig :) Alla har ju olika scheman att följa efter, eller olika situationer...



Nå hade jag säkert klara av det här jobbet - men jag hade inte mått bra i längden...



Åhhh hoppas att det går vägen!!! Du har ju vänta sååå jäkla länge!! Jag hoppas du hittar en fin familj och kommer iväg!!!

2009-02-06 @ 15:40:20
Postat av: Madelen

haha glömde skriva att det var jag :P

2009-02-06 @ 15:41:00
URL: http://blackberrym.blogg.se/
Postat av: D

AAhhh tell me tell me telll meeee!

2009-02-07 @ 00:13:03
Postat av: Madelen

Jag hade gärnat uppgett dig som förslag till den här familjen... men just nu vill dem ha en aupair som har förlängt sitt år och har mycket erfarenheter med bebisar...



haha sen tror jag absolut inte dem tänker välja au pairer från sverige asg Au pairen för mig var svensk och stannade max 3 veckor, sen kom jag och rematchade efter 1 vecka, haha... Jag tror dem kommer att välja ett annat land ... det hade iaf jag gjort :)

2009-02-07 @ 00:28:31
URL: http://blackberrym.blogg.se/
Postat av: Madelen

Det är ganska svårt det här med att välja rätt familj.. Det som låter bra hemma i Sverige, kanske inte är lika bra i amerika, hehe... Jag trodde ju verkligen den första familjen skulle funka super bra för mig - men det gjorde den ju inte...



Den här familjen valde jag mellan en annan, och den här familjen lät bäst för mig... Den är bra familjen - men sen funkar inte jag ihop med stressen jag får av barnen och att vara hemma så långa h hela dagarna - eftersom barnen sover så mkt och olika... Barnen sover 5 h av 10 när jag är här... Så det är ju inte jobbigt fysiskt - utan psykiskt...



Man vill ju ut i det vackra vädret... Jag har 1h på morgonen och 1h på efter middagen jag kan ta ut barnen - Det är jobbigt när dem är på scheman - men samtidigt bra... haha... Det är inte lätt...haha...



Men men tror man på ödet så är det bar att vänta på rätta familjen eller tillfället :) hehe

2009-02-07 @ 06:58:08
URL: http://blackberrym.blogg.se/
Postat av: Madelen

hehe... Alla sa till mig att det var så lätt med bebisar - förutom min mamma... haha! så jag lyssnade på alla andra... Jag tycker det är jobbigare med bebisar eftersom jag inte kan slappna av när dem klättrar efter allt - jag är så rädd att dem ska ramla - och dem är mer beroende av dig än vad en 3 åring är...hade varit helt okej att bara ta hand om ett barn för mig...



Men jag är inte alls en van bebis vakt så kan bero på därför jag är så orolig...

2009-02-07 @ 21:40:21
URL: http://blackberrym.blogg.se/
Postat av: madelen

äh jag är nöjd... skönt att komma hem efter allt drama här.



Ge inte upp - byt agency... CC är skit! Jag är inte nöjd med dem... helst inte nu när jag varit i rematch...

2009-02-13 @ 15:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback