14 december

Helgen har varit hur bra som helst och det är alltid lika tråkigt när den är över. I lördags var det dags för konserten och alla hoppades på det bästa. Väl innanför dörrarna skrek massa små tjejer som skulle se sin största idol Justin Bieber. Varje gång hans namn kom upp på skärmen skreks det som aldrig förr. Då ska vi inte ens prata om hur mycket det skreks när han väl var uppe på scenen. Han är grymt duktig för sin ålder men herregud vilket liv. Alla var jätte duktiga och när David Guetta var uppe var det livat, hela arenan stog och dansade loss. Så konserten och kvällen var jätte bra. Bra? Vem försöker jag lura.. Den var helt Awesome. Lyssnar på några klipp nu och drömmer mig tillbakaka.

På söndagen var det meningen att vi skulle till Andersonville där dom hade Lucia firande men det började inte förrens 7 på kvällen. Istället tog vi en sväng till Ikea och köpte massa gott och åt köttbullar till lunch. Sara körde hem mig och Karin hit så jag fick en tur till St charles för att köra hem henne. Den bilresan var speciell. Vi båda var trötta och satt och sjöng sen gick det utför då vi började översätta låtarna. Ni kan ju gissa hur det lät - Kaaan du möta mig halvvägs?


Det var en lyckad helg och en av de sista helgerna med Karin innan hon åker ut på nästa äventyr. Vi har fortfarande en helg kvar nästa år innan hon åker. Det låte konstigt att säga nästa år men det är ju snart. Jag hittade en julklänning idag förresten och används den inte då kommer den säkert komma till användning en annan gång. Nu sover lillan och jag sitter och äter mina skumtomtar och väntar på att Fia ska logga in.






Kommentarer
Postat av: sandi

ah, så det finns ett gäng svenskar här ändå alltså? jag ska på ett första au pair möte hos min consuler på torsdag, men enligt henne va jag den enda svensken här. men, det kanske är för att det finns olika institut, i guess. Alltså, det känns ju tyggt på nåt vis att känna åtminstone NÅN svensk också, då har man ju ändå ett språk och land med diverse kultur gemensamt liksom. har du msn/Facebook möjligtvis? lite lättare där igenom.. tar gärna de andra personernas mejl ect också om de finns tillfängliga?



take care./s.

Postat av: sandi

great! jag hittade dej på FB, men inte själva gruppen du pratade om. hittade bara Au Pair i Chicago-grupper från typ 1990-talen... går det skicka en länk möjligtvis? vore kanon!

2009-12-16 @ 01:54:10
URL: http://sandili.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback