1 december

Redan? Så det är alltså julafton snart och tjejerna kommer snart? Vart tog tiden vägen? Sommaren bara flög förbi och nån höst vet jag inte om vi haft och nu är det redan vintermånad. Här borta är allt bara bra och fortfarande inte nåt tecken på snö men jag klagar inte. Det hade vart skönt och mysigt med snö men eftersom dom inte har vinterdäck här borta och jag är en rädd liten tjej så är jag fortfarande glad. Jag har fortfarande inte fått någon julkänsla. Tjejerna bakade lussebullar i fredags och lyssnade på svensk julmusik men jag ville bara ändra till radion istället. Jag vet inte varför. Det är klart att jag gillar julen men det känns inte som att den är snart. Det är inte för att jag inte befinner mig i Sverige för jag är beredd på en jul utan släkt och familj för jag visste vad jag gav mig in på. Känslan kanske kommer senare och om den inte kommer snart kommer den iaf den 26 när mina tjejer kommer hit :)  Mormorn ska operera sig på torsdag och hon får inte lyfta på 3 månader så jag kommer jobba några fredagar framöver. Men det ska vi nog klara av :)

Jag har varit i USA i 211 dagar!
Jag kommer hem till Sverige om 154 dagar!

Kommentarer
Postat av: moster Siw

Nu har första frosten och halkan kommit. Nu på morgonen var det -5.5 grader. Usch!



Det är för tidigt med julkänsla än. Men eftersom jag håller på med tidningsannonser så är det bara julerbjudanden och nu börjar snart julhandelshysterin.

Jag planerar att vi ska fira julafton hos mej i år. Men det blir ju lite konstigt utan dej.



Kramar från Moster



2009-12-02 @ 08:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback