30 augusti

Är Augusti snart slut? Är sommare snart slut? Sommaren 2009 är nu över, skolan har börjat, alla har gått tillbaka till sina jobb och allvaret är igång. Det är nu man inser att allt är ingång på riktigt och man försöker komma igång med allt igen. Här borta är sommaren inte över än iaf och det är fortfarande varmt och skönt! Men allvaret är ändå igen, skolan har börjat, träningen har börjat på riktigt igen och det är riktigt skönt.

Idag tog jag och Karin tåget kl 11 in till Chicago där vi bytte mot ett tåg ut till Sara som bor i Evanston. Vi åkte och åt på Chilis. Ännu ett ställe som jag snart kommer föräta mig på! Jag och Karin tog 3 rätters och var riktigt mätta och glada efteråt. Vi tog en tur till Urban Outfitters och det fick följa med en mysig blå kofta hem. Den var på rean och måste man inte ha ett plagg ifrån Urban Outfitters när ens pappa heter Urban? Pappa denna shoppingen har du inte så mycket att säga till om. Efter det åkte vi och spelade minigolf. Jag vet inte när jag spelade minigolf sist men kul var det och hör och häpna. Jag vann! Vad hände? Det var kul iaf och vi tog kort på allting. Men det var kul att prata engelska hela dagen för en tjej som heter Naima var med.

Nu har jag precis varit ute på en power walk och sara skickar massa bra musik till mig. Så jag ska ta en dusch sen lägga mig och lyssna på dom och läsa i min bok.

Imon är det måndag, en ny vecka, sista dan i Augusti och om 5 dagar har jag varit här i 4 månader!


 


Kommentarer
Postat av: Sophia

Imorgon är det 1 månad sen jag kom till dig. Hur sjukt är inte det!?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback