26 augusti

Idag var det dags för första skoldagen i ettan för tjejen. Vi alla följde henne dit, sa hejdå och såg när hon gick in med sina nya klasskompisar. Jag fick en sån känsla för där gick hon med sin nya ryggsäck, sin fina klänning, fina i håret och jätte glad för att börja skolan igen. Det var ca 14 år sedan jag började ettan och nu sitter jag här och har tagit studenten och bott i USA i snart 4 månader. Det är sjukt vad tiden går fort. Det var meningen att hon skulle komma hem och äta lunch men jag hittade henne inte och fick fråga efter henne och där satt hon i matsalen med sina klasskompisar, gladare än någonsin och åt lunch. Klart hon inte ville gå hem och äta med mig men väl hemma bestämde vi att hon ska stanna i skolan och äta lunch vilket innebär att från 8.50-3.30 är hon i skolan hela dagen så det är bara jag och lillen som också tar en nap nån timma på dag så jag får liten egen tid.
Vi var också på COD idag och kollade på alla kurser och dess böcker och som det ser ut ska jag ta en fashion kurs och den verkar riktigt bra. Så istället för engelska kurser så åkte jag och lånade shopaholic and a baby, hoppas att den är bra. Dom andra böckerna har varit riktigt bra så varför skulle denna vara sämre?

Idag är det Au pair möte för det blev inställt förra veckan för vädret var inte det bästa. Efter det kanske det blir en promenad om det inte regnar eller en tur till gymmet. Men efter att ha kollat på forevers nyheter är jag rätt sugen på en shopping tur men som min pappa sa så verkar jag shoppa varje dag. Han vet inte så mycket om vad som händer på andra sidan för varje dag blir det inte shopping och nu är det ju höst kläder som gäller! Men pengarna ska också sparas för på nyår drar vi till NYC!

Kommentarer
Postat av: Josephine

Sandra!! Du får inte tro att vi har glömt bort dig. Vi pratar mycket om dig, och om att du verkar ha det bra. Emelie och co ser verkligen fram emot att komma och hälsa på dig i jul. Och JAG ser fram emot när du kommer hem :D och får träffa Freja... Vi saknar dig!! Pussss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback