24 augusti

I helgen var vi uppe i familjens lake house och denna gången var Sara med. Vi åkte upp på fredag kvällen och hunden var också med så det var fullt i bilen och hon visste inte riktigt hur hon skulle sitta eller ligga så varför inte sätta halva delen på mig och andra halvan på sätet. Mysigt! Det blev en lugn kväll och vi kom fram ganska sent så det blev grease och sen sovdags. På lördagen var det fint väder så vi åt frukost och sen gick vi ner och la oss vid båtarna och solade en stund och sen åkte vi ut med båten och jag och Sara åkte ring. Dom köpte en ny och den var mycket bättre än den gamla och lättare att ligga kvar på. Det var hur kul som helst och vi höll oss kvar hela tiden. Sen ville Claire åka och då gick det inte lika snabbt längre men det var nästan värre för då studsade vi verkligen på vågorna. Sen så tog jag och sara en tur med jetskin. Lite halvfeg som jag är vågade jag inte köra så snabbt så Sara fick stå för det och det var hur kul som helst.
Lite senare åkte vi ut med båten och mitt ute i ingenstans fick vi bensinstopp. Så vi fick ringa på hjälp och satt där ute och väntade men vi kom hem tillslut. På kvällen var det dags för fest vid den oranga baren. Lika kul som förra gången, det blev massa blandad musik, massa prat, massa skratt, spel och allt möjligt och den blev det båten hem och vi somnade gott.

På söndagen var det dags för beer partyt som var hos oss denna söndagen men först fick vi en segling tur. Det var jätte mysigt att bara åka ut och det var så lungt och tyst där ute på vattnet men det var inte så mycket vind så det tog oss ett tag att komma hem. Efter seglingtävlingen har någon fest och alla kommer dit, äter, dricker och pratar och denna söndagen var det våran tur. Men när alla hade gått hem packade vi ihop och åkte hem och sen blev det bio för mig och Sara.

Vi såg The time traveler´s Wife och när filmen börjat tänkte jag - den här har säkert spelats in i NY.. Så fel man kan ha för vad ser vi inte lite senare. Vår skyline av Chicago. Det var så konstigt att den spelats in här, här där jag bor, där jag gått, där jag varit, allt jag sett. Det var en konstig känsla men nu kan jag verkligen komma hem och titta på film, tv och säga att jag varit där och sett det. Det är en bra känsla och filmen var riktigt bra. Gillar ni Dagboken är detta en film att se!

Nu är det bara två dagar kvar av sommarlovet här hemma och nu sitter dom och målar och jag passade på att uppdatera. Idag ska vi ta ett sista dopp i poolen och njuta av dagen. Det är soligt och inte ett ända moln så det kommer nog bli en bra dag för klockan är bara lite efter 9. Idag börjar på College igen och denna gången ska jag plugga engelska och jag hoppas att det kommer gå bra. Det kan vara både bra och kul att verkligen lära sig hur dom skriver och hur grammatiken är. Visst vi har lärt oss det i skolan men väl här inser man att det inte är samma sak så det ska bli kul men ändå lite nervöst. Visst jag har klarat av en kurs men det var en sommarkus och inte lika många människor men nu börjar det verkligen på riktigt.

Igår så fick jag skypa med hallavägen och farmor och farfar. Det var så kul att se er och verkligen prata med er istället för att skriva mail, det är andra gången jag ser er och jag hoppas att det blir fler gånger. Det var kul att säga grattis till bror och se han öppna mina paket som som tur var passade.

Om 6 veckor kommer pappa och ann-sofie :D

Hur är allt hemma? Lite kommentarer! Saknar er :)

Kommentarer
Postat av: Pappa

Vi saknar dig också vännen, kändes lite lustigt att inte du var med när vi firade Niclas.Men vad vi läser och hör så har du det helt underbart.Som du själv sa så får du uppleva en massa olika saker och här hemma händer det väl inte riktigt så mycket.

Om 6 veckor så får vi träffa dig och uppleva lite vi också.Lääääännnnggggttttaaaarrrr puss på dig.

2009-08-24 @ 21:09:39
Postat av: moster Siw

Här är soligt o fint, riktigt härligt sensommarväder. I helgen var jag o Håkan ut o åkte MC. Var med på Poker Run. Ett rally på småvägar i ca 12 mil. Man får köpa ett spelkort vid varje station o vid målgången ska man ha så bra pokerhand som möjligt. Alla pengar skänktes till välgörande ändmål. Dom hade sålt 725 startkort, det var minst 500 MC, 117.000:- skänktes. Du kan tänka dej att det brötade när vi drog iväg. Det var 5 Harley-klubbar i länet som stod som arrangörer.



Nu är det Matfestival till helgen tors-lörd. Hoppas på fortsatt solsken till helgen. Det är ca 40 olika mattält, dans, uppträden, tivoli m.m.



Förra helgen var vi hemma hos mormor o morfar. Jag tog isär alla källarfönster o gjorde rent, rensade rabatter. Håkan slipade o oljade ytterdörren o trappräcket. Det blev fint när vi var klara.



Många kramar från moster Siw

2009-08-25 @ 08:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback