22 april

Egentligen kanske jag borde stressa och fundera på vad jag ska ha med mig, skriva listor, planera, tvätta allt och fixa massa. Men vad gör jag istället? Sitter framför tvn.. Och det visas inte ens någonting bra. Men jag har inte någon ork till någonting och jag är mest bara hängig. Jag har inte tid att vara sån här egentligen. Men jag ska snart skärpa till mig och äta lite mat sen dusha och senare ikväll ska jag fika med Emelie.

Allt detta med mobilbyten och allt går inte riktigt ihop sig.
Min bror ska nämligen ta över min 3 mobil så jag slipper köpa ut den.
Så han har sagt upp sitt på tele2 och ska nu flytta över sitt nummer till min mobil och 3.
Han är inte 18 än så mamma får stå som kund på abonnemanget.
Jag ska bort ifrån det abonnemanget och istället ha ett 3 kontaktkort.
Och eftersom mamma står som kund nu så måste hon stå som kund för mitt kort med.
Eftersom vi måste fixa ett nytt kontantkkort måste vi få ett nytt nummer som ska vara med tills mitt nummer flyttats.
Nu får jag ett sms om att min mobil har ett nytt nummer och jag sätter i kontatkortet i min gamla mobil men den har inget nummer än och går inte att ringa på.¨
Så min nuvarade mobil och mitt vanliga nummer finns inte längre kvar förrens det kommit över till kontatkortet och vad min bror nummer är har jag ingen aning om.
Ni kanske förstår att det är lite krångligt och det tyckte t o m personalen på 3.
Hoppas att det löser sig innna jag åker iaf för då ska allt vara fixat och klart.
Gjorde detta enbart för att jag skulle slippa köpa ut min mobil, därav onödiga kostnader och ett kontantkkort så att jag kan ha kvar mitt nummer när jag kommer hem. (har en annan mobil i USA)
Men detta slutade med massa onödiga kostnader ändå.

Satt och räknade ut alla kostnader jag har innan jag åker på sånt man inte tänker på och ännu mer saker dyker upp hela tiden. Det blir en tråkig tid framöver när det gäller pengabiten men det är bara att bita ihop så ska det lösa sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback