9 september

Kom precis hem efter en lunch med Jossan på mackmakeriet. Hon åt en god pasta och jag åt en god skagenmacka. Fast egentligen fick jag inte i mig någon mat för jag mådde så illa. De senaste dagarna har jag haft ont i huvudet eller mått illa till och från. Men det var iaf kul att träffa henne för det har ju tyvärr inte blivit av på senaste tiden och om en vecka åker hon. Så på fredag är det avskedningsfest för damen som drar till USA :)

På tal om USA så ringde jag precis CC och man får prata med olika tjejer hela tiden och alla är jätte trevliga men de säger olika saker. En sa att jag skulle kunna påskynda mina matchningar, den andra att de var säkert att jag skulle komma iväg den 20 oktober så självklart har jag hoppats på det. Men nu när jag ringde så sa hon att jag kommer inte komma iväg den 20 oktober för av 100 % så är det 95 % som vill till California och så många familjer har de inte där. Svenskar är väldigt populära eftersom vi är bra på engelska, bra på att köra bil och allmänt trevliga men ifrån andra länder har de ca 1000 timmar i barnerfarenhet medan vi har 200 så vi ligger på både plus och minus.
California har ju alltid varit en dröm för mig och det har självklart New York också men eftersom man är där på skolan så skulle jag ju få se lite av det också. Hon sa även att hon trodde om att jag skulle ha roligare på östkusten och att jag kunde åka till California på mina lediga helger eller min 13:e månad. Men Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det men samtidigt så kan ju den perfekta familjen för mig finnas någon annanstans så jag öppnade upp mig så nu kan jag matchas i hela USA. Det är rätt skrämmande det med för innan var jag inställd på SF eller San Diego men nu har jag ingen aning. Men frågan är egentligen vart jag vill? Jag tror att jag skulle ha det underbart överallt och självklart så kan jag tacka nej så det skadar ju inte att vara med öppen. Men jag kommer fortfarande hoppas på CA. Men nu lär det inte ta så lång tid innan det kommer matchingar så ni lär bli uppdaterade vill jag lova. Men självklart kan jag vänta för att få komma till CA..

Ha en bra dag :)

Kommentarer
Postat av: E

Hej! :)

Kul att du vill bli au pair. Jag åker den 29:e den här månaden, så det är inte långt kvar! Ska bo på Long Island, vilket innebär ca 45 minuters resväg in till NYC. Jag ville egentligen också hamna i CA först men eftersom jag inte har något körkort är NY ett smartare val, då man kan ta sig runt till fots lite lättare :) När åker du?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback