28 september

Då var det söndag igen och idag är ingen vanlig söndag för idag är det inget jobb som gäller. Så himla skönt så jag ska ha en lugn dag innan jag åker ner och har kul med jobbet. Det är resturang fest ikväll och eftersom vi är bosatta där vi är så är det rätt svårt att komma hem men förfesten ska jag iaf vara med på och om det  blir buss eller bil vet jag inte riktigt än. För imon blir det ullared tidigt och då vill man ju inte somna i bilen det första man gör.

Igår började vi iaf hos Janina och det var jätte trevligt och sen fick det faktiskt bli lockigt hår. Det är något man inte orkar fixa själv så jag hade min vän Fia till hjälp och det blev jätte fint. Sen skulle vi åkt till en inflyttningsfest men den var tydligen ingen hitt så emelie och dem hade vart inne och vänt så vi åkte tillbaka till Janina igen.

Ja vad ska man säga om kvällen. Ena stunden var jag på topp och visade min störda sida för dem som aldrig sett den men de tyckte bara det var kul så vad ska jag säga. Det blev dans på Centrum, promenader, en kort sväng på Amor och sen en tråkig bussfärd hem och en skön sömn. Så vad ska ja säga? Kvällen blev lyckad.


Ha det så bra :)

Kommentarer
Postat av: amanda

STS är bra får jag allt säga :) hur är CC? Ja, alltså STS har matchingsdeadlines så att man ska hinna med att fixa visum och sånt i god tid innan man åker så därför måste man ha hittat en familj senast en månad innan man ska åka.

Jag har än så länge också bara vart i kontakt med en familj som inte verkade så klockren så jag tackade nej.

Så man får alltså bestämma helt själv vart man vill komma med CC? På STS får man endast komma med önskemål, så på min profil står det att jag i första hand vill till Kalifornien och i andra hand New York.

vart i ca vill du komma då? :)

Postat av: amanda

Jaha, så CC letar alltså upp en familj till dig? Med sts så läggs man upp på en hemsida där en massa familjer är medlemmar och kan leta efter just den aupairen som de vill ha och sen ringer familjen upp en och så.

oh, san diego verkar najs! fatta vad skönt att slippa snö och kallt ett helt år! :)



kram

2008-09-28 @ 14:54:32
URL: http://alltsomarmitt.blogg.se/
Postat av: Madelen

Södra CA är högst prio för mig, sedan kommer san fransisco och Arizona, Florida och Chicago.

Har ju pratat med familjer runt NY och W.D.C osv.

Men det känns som att fast familjen är bra så vill man till CA. Kan du tänka dig komma något annant ställe än CA?



Jag kan säga att jag är förvånad över att CC ger mig nya familjer gång efter gång nu på senaste - funderar när dem ger upp - kanske snart :/



Varför vill alla komma iväg före 20e okt? får man någon rabatt av CC eller?

2008-09-28 @ 18:36:12
URL: http://blackberrym.blogg.se/
Postat av: Alina

Godagens! Kikar in* :)

2008-09-28 @ 18:39:20
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback