5 oktober

Natten gick bara bra även att det var folk non stop från kl 19 men vi klarade av den ändå.
Det var skönt att gå hem kl 03 iaf och slippa stängningen.
Så jag somnade gott sen iaf.
Jag och mamma skulle fixat mitt hår och utväxten idag och hon skulle göra folieslingor men sen vågade vi inte så det får bli ett besök hos frisören snart. Jag la ju i lite mörka slingor förra gången så det skulle ju bli fel att lägga i ljusa över dem nu.

Nu sitter jag och kollar på One tree hill och det lär jag nog göra några timmar fram över.
Sen ska jag väl duscha, göra ansiktsmask och fixa lite saker. En promenad kanske det blir med om vädret tillåter.

Nej jag ska inte bli den sista.
Jag ska också komma iväg och nästa vecka ska jag också få en matchning.
Allt detta har fått mig att känna mig värdelös.
De fick mig att tro att detta var så lätt.
Vilket det visade sig att det inte var.
Det känns enbart pinsamt att berätta för sina vänner och familj att inget nytt har hänt.
Det får en att känna sig värdelös.
Starka ord kanske men det är sanningen.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Känner samma sak här. Det är verkligen inte lätt att få en familj, inte så lätt som de påpekade. Vilken förmedling har du kontakt med? har du haft någon match?



Ryck upp dig! Du får säkert en familj nästa vecka. Håller tummarna!



Mvh Sofie

Postat av: amanda

Ta det bara lugnt, det tar ett tag att få familj. Jag hörde dessutom att det är färre familjer som söker au pairer just nu, därför tar det lite längre tid än vad det gör på tillexempel sommaren. Du kommer säkert få en familj snart. Jag kände så innan jag fick familj med.



Ha det så bra!

kram

2008-10-05 @ 17:50:59
URL: http://alltsomarmitt.blogg.se/
Postat av: Sabine

Du är verkligen inte värdelös, Sandra!! Det är inte ditt fel att du inte har någon familj än! Som Amanda sa, det är färre familjer just nu. Men det kommer, det lovar jag!



Jag känner igen det där med att berätta för vänner och familj, men en dag då kan du stolt säga att du har en familj och då kommer det vara den som matchar just dig bäst! Så håll ut, det är jobbigt men det kommer att vara värt det! :)



Jag håller tummarna för dig!



Kramar

2008-10-05 @ 18:31:00
URL: http://aupaircali.blog.com
Postat av: amanda

Jag är helt säkert på att flera familjer skulle vilja matcha med dig!



Ja, det ska bli jättekul. är redan jättenervös! och ikväll ska barnen ringa och prata med mig, spännande!



kram

2008-10-05 @ 19:02:28
URL: http://alltsomarmitt.blogg.se/
Postat av: Madelen

hey, det är inte du som är värdelös - det är Cultural care! De är inte ditt fel att du inte får matchningar :/



Tänk jag som fick 3 samtal på 3 månader (kan nog säga 4 månader nu) Min bror frågar alltid när jag pratar med honom på telefon om jag hittat en familj - Hade så gärna sagt "ja och dem är så bra... bla bla", det är inte kul.

Tänkte oxå att jag måste ha gjort en värdelös application... Men sen gick jag med Skandniaviska Institutet, och då fick jag prata med massa familjer. (typ samma application med SI).



Det är bara väntan som gör en frustrerad!

2008-10-05 @ 19:28:42
URL: http://blackberrym.blogg.se/
Postat av: carro

Så kände jag också i början när jag precis hade sökt! Men det kan ta tid och det gjorde det för mig med, men det är så värt det när man känner att man har hittat den "perfekta familjen". Och nu är jag äntligen här! Åkte för ca två veckor sedan :)



Hoppas du får någon familj snart, ge inte upp!



/Caroline

2008-10-06 @ 03:13:34
URL: http://ccaarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback