28 oktober

Jag sa ju ja till att komma tre timmar tidigare till jobbet idag. När klockan ringde var det det dummaste jag gjort. Jag har nog sovit 4 timmar på sin höjd inatt. Vad det beror på har jag ingen aning. Kan bero på att jag pratade med Liselotte lite för sent igår. Men hon har vart borta för länge så vi har endel att ta igen. Men när vi lagt på tog det två timmar innan jag somnade. Så imorse var jag inte pigg och det var ju mindre kul att gå ut i det kalla vädret och skrapa bilen. Dags att vänja sig nu och ta fram de varma kläderna istället kanske.

Vi fick hur mycket varor som helt på jobbet och eftersom får hiss är sönder/repareras så skulle alla varor lyftas ner från övervåningen till frysen där nere. Detta tog mig oss tre timmar och det var ju inte det minsta roligt. Min rygg tyckte inte riktigt om alla dessa lyft. Men dagen flöt på ändå och sen gick jag på medel pass på friskis som jag tror jag ska gå på fler gånger om jag kan :)

Jag måste bara säga att Liselotte är rätt rolig så du får några rader här.
Vi pratade i söndags när hon kommit hem och bestämde att vi skulle ses på onsdag för då är jag ledig.
Sen hördes vi t o m på kvällen och sa dagen igen. På måndan ringer hon och ska kolla vilken dag vi hade bestämt och jag svarar onsdag. Igår bestämde vi onsdag ännu en gång och pratade om vad vi skulle göra. Idag ringer hon och säger att hon dubbelbokad mig och Jennifer och undrar om vi kan ses alla. Jag säger att vi bestämde inte idag utan IMON.
Liselotte du får börja skriva upp allt på post it lappor och sätta lite överallt. Nej jag skojar bara jag räknar inte med att du ska hålla koll på allt men lite kul var det :) Skönt att du är hemma.

Imon är jag ledig och självklart ska det komma några hit och borra och greja. De ska sätta in nåt men jag kommer inte riktigt ihåg vad det hette men det är rätt ointressant. Saken är den att jag inte får sova. Jag får väl gå ut i pappas rum och kolla på tv eller nåt eller gå en promenad om vädret är på min sida.

Nu ska jag sova, bättre än igår :)
Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Madelen

Annars kan man skapa ett konto på greataupair.com, som gäst. Där kan du få kontakt med familjer som har CC som agency, och även andra familjer som inte har agency kan kontakta en - då kan man alltid fråga om dem vill gå med i CC.

Tänkte när du får vänta så länge, kanske du hittar en familj där som är med i CC.



Jag har varit med där - och många familjer har kontaktat mig. Man gör som en egen au pair profil och ett au pair brev (kopierade mitt personliga brev.)



Bara ett tips.



Ja och jag hoppas att du nu kommer dit!! Södra CA.

2008-10-28 @ 23:07:50
URL: http://blackberrym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback