27 oktober

Det känns som att jag tröttnar lite på det här. Men ändå så gillar jag ju att skriva av mig. Men innan blev det så mycket prat om au pair grejen men nu när det ligger på is så händer det inte så mycket. Måste bara säga att det är jobbigt när folk frågar - har du hittat nån familj än? Det är inte riktigt jag som hittar familjen. Allt går till så att ett kontor i Boston sitter med min ansökan samtidigt som de sitter med alla familjers, de kollar familjernas krav, mina egenskaper och allt och jämför och ser om detta kan bli en bra match. Är det det så skickas ett mail till mig och ett till dem, vi pratar eller mailar och kommer sedan fram till om det kommer funka eller inte. Så jag har tyvärr ingenting att göra i allt detta mer än vänta. Och att vilja ha en familj i California är inget jag är ensam om, jag har inte så mycket barntimmar som andra har heller så det är ett minus också. Allt detta plus lite till gör att det tar lång tid. Men jag har tålamod :)
Det gäller att inte ha för bråttom också för i slutändan kommer jag sakna alla mina vänner så mycket ändå.

I lördags var det iaf utgång och det slutade med att jag blev ensam tjej på förfesten men det var inte som jag trodde ändå. Jag hade faktiskt riktigt kul och utgången sen var kul den med. Så kvällen var verkligen jätte bra :)
På söndagen blev det lugnt här hemma och firning av Farfar. Alltid lika trevligt att vara där ute och sen fick jag träffa min lilla kusin med. Det är rätt kul att de hur 1 åringar underhåller sig. Nu har han kommit på att man kan tända och släcka en lampa så det höll han på med ett bra tag och sen är det så gulligt att se hur de dansar åt alla deras leksaker de har som spelar. Jag gillar barn, därför jag ska bli au pair :)

Idag har jag jobbat och jag har alltid intalat mig att 12-19 är en mördartid. Men idag var det som en vanlig lördag alltså för mycket att göra. Men jag gillar när det är mycket att göra för då rullar dagarna på som de ska :)
Imon skulle jag jobbat 11-15 men jag skulle hjälpa till med varorna och komma 8 istället och söndagstiden togs bort och byttes ut mot torsdag. Inte mig emot :)

På onsdag ska jag träffa Liselotte. Hon är äntligen hemma :D

Nej nu måste jag verkligen sova.

Godnatt :)


Kommentarer
Postat av: Madelen

Jag håller då tummarna för dig! Att vänta är frustrerande.

Men håll på CA, till slut ger sig CC, och ger dig en familj.



Postat av: Madelen

Ja det tog mig ett bra tag att få en familj.

...Och den här host mamman sa att hon först var skeptisk för min diabetes - men då var hennes man typ doktor, så han sa att det inte var något farligt att ta en diabetiker in i familjen... Så till slut ringde en familj :) Så antar att alla andra matcher har varit rädd för min diabetes.



Jag hoppas att du nu får din familj i södra CA, och vem vet kanske vi blir grannar :)

2008-10-27 @ 23:04:52
URL: http://blackberrym.blogg.se/
Postat av: Josephine

Du har blivit utmanad!!



Regler:

Sätt in dessa regler på din blogg och länka gärna den som utmanat dig.

Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.

Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka dem.

Låt dem få veta att de har blivit utmanade!

2008-10-28 @ 22:23:13
URL: http://likeajosephine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback