20 oktober

När jag skrev datumet såg jag direkt och tänke direkt - detta var mitt datum och jag kunde varit iväg just nu!
Men ibland får man inte alltid som man vill. Jag får frågor varenda dag - är du fortfarande hemma? jag trodde du skulle vara iväg nu? när åker du?
Gott folk jag vet precis lika lite som ni. Det enda jag vet är att när jag väl får en familj så åker jag och då kan allt hända snabbt. Så vi får ta vara på våran tid! Men min högsta önskan är att komma iväg så snart som möjligt. Jag ska maila Boston och fråga hur allt ser ut för mig och om de har något nytt att berätta eller om de kan säga på ett ungefär när jag kan komma iväg.
Det jobbiga är att jag kan ju inte planera något så självklart tog jag inga jobbtider efter den 20 nu. Det har dykt upp 3 tider nu i efterhand men hur lätt är det för mig att planera. Jag har verkligen ingen aning och jag vill jobba och jag behöver jobba så jag tog tider i hela november.  Men så mycket timmar blev det inte ändå för vi är endel som vill åt extratiderna och det gäller att vara i god tid för att få de rätta tiderna och jag fick några men annars är det de korta passen som gäller. Men jag antar att det är bättre än inget! Jag ringde till Vikariepoolen för att se om jag kunde skriva in mig där men det visade sig att de hade så lite att göra och jag vet att mitt jobb ringer när de behöver hjälp och detta händer rätt ofta så jag får väl hoppas på det. Jag ser saker som handlar om USA varenda dag, på tv och runt om. Det går inte att göra annat än att drömma sig bort. I början var jag i en dröm hela tiden och tänkte och funderade hur det skulle bli men nu är jag mest ledsen över det. Det har gått flera månader utan att det har hänt nåt. Det är klart att man tänker - Vad har jag gjort för fel? Det är ju lätt att ta åt sig samtidigt som jag vet att jag vill bara till CA och det är därför det tar tid men det är ju mig och mitt liv det handlar om och jag ska lämna alla i ett år och då har man rätt till att vara kräsen. Jag önskade bara att det inte tog sån tid och vissa säger att jag ska byta organisation för då kommer allt ske så mycket snabbare. Men att fixa allt till ansökan och fixa alla referenser var ingenting som var så lätt och alla mina bor inte ens här och jag kan inte riktigt med att be om allt igen så jag hoppas nåt händer snart.

Jag vet att jag inte har skrivit på senaste men det har inte hänt så mycket mer än jobb, träning och massa fritid. Jag älskar att vara hemma och ta det lugnt men nu har det blivit lite för mycket för det och jag blir bara rastlös. Jag får se till att sysselsätta mig med nåt men jag vet inte riktigt med vad. Som t e x denna veckan så jobbar jag torsag och idag är det måndag. Vad ska jag hitta på fram tills dess? Jag antar att det får bli en massa träning sen ska jag se om jag kan låna bilen så kan jag åka och hälsa på Farmor och Farfar för jag lyckas alltid jobba när vi ska åka ut dit. Och det är rätt skönt att åka dit själv får då vet jag att vi kan prata hela tiden och ingen annan som stör ;) Min lilla kusin vill jag gärna träffa snart med.

I helgen blev det först jobb och sen blev det hem och fixa iordning sig för utgång. Det är kul att göra oplanerade saker för det är då allt blir som bäst. Det blev förfest på Torpa och vi hade hur trevligt som helst, det blev för mycket drinkar, endel dans, som vanlig en massa prat untanför centrum, en massa tjejsnack, och som vanligt massa sms som inte borde skickas. Nästa helg ska min mobil ligga i garderoben hela kvällen tills jag kommer hem! Sen blev det hemgång med min kära Danni och vi somnade gott och vaknade faktiskt pigga och glada och pratade igenom gårdagen :)

Nu ska jag packa ihop mina saker och åka till pappa sen hoppas jag att de vill följa med mig på en promenad och resten av kvällen blir nog bara lugn som vanligt.

Ha det så bra :)

Jag hittade låten ifrån passet..


Kommentarer
Postat av: Anna

du kan inte tänka dig att åka nån annanstans än Ca då?? ja var oxå bara inställd på att åka dit först, men det finns ju mkt o se i resten av usa!



aja hoppas du får nån familj snart!! :)

Postat av: Madelen

Känner igen mig i det du skriver... har ju varit i samma sits.



Jag vet inte vilken familj... jag lutar med på känslor på CA... men endå så lockar UES.

Men jag har ännu mail kontakt med dem så... får se hur det leder...

2008-10-20 @ 19:47:16
URL: http://blackberrym.blogg.se/
Postat av: Madelen

Ja usch jag hatar att välja familj. försöker gå efter deras personlighet och sen vad man kan göra med barnen osv.



Har du fått nå kontakt med kontoret än?

2008-10-21 @ 11:29:33
URL: http://blackberrym.blogg.se/
Postat av: Anna

jo, förstår hur du menar, har kommit fram till att ja oxå vill till cali nu. :P Men känns så jobbigt när typ ingen familj därifrån kontaktar en! Har haft typ 5 familjer från florida! Sista stället på jorden jag vill till! :P



Men du åker väl med EF?! Kan du inte gå in på arbetsförmedlingens hemsida o söka efter familjer där?? var inne o kollade, o där fanns det jätte många från kalifornien...

2008-10-23 @ 16:16:52
URL: http://annainusa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback