12 oktober

När man går upp och resten av familjen sover, det är mörkt ute och hur kallt som helst då är man verkligen inte sugen på att åka till jobbet och speciellt inte gå i en kyl i 8 timmar. Men som de flesta tidiga dagar så gick denna snabbt. Tyvärr var jag klantig och sträckte ryggen på nåt sätt när det bara gått två timmar så jag gick som en gammal tant och paclade hur segt som helst. Men jag kunde inte med och fråga om jag fick åka med nån annan eller åka hem så jag kämpade på. När jag kom hem var det soffan som gällde direkt och jag tänkte kolla på en Irene Huss film men den hackade lite så det fick bli Mamma Mia istället och man kan ju inte göra annat än le :)
Sen somnade jag som vanligt och vaknade upp med ett ryck och trodde att jag hade missat jobbet. Vad fel det kan bli ibland.

Nu ska jag se om jag somnar för jag skulle behöva sova tidigt.
Eller lära mig att göra det.
Imon jobbar jag 9.30-18 sen tänkte jag träna men ryggen får nog vila en dag.


Ju mer prat det är om au pair så tänker jag bara mer och mer.
Jag vill iväg det är bara förnamnet och tids nog kommer jag vara iväg.
Men nu får det ta den tiden det tar (finns ju inget annat jag kan göra)
Men jag vill nog bara va ett tag här hemma och jobba på så mycket jag kan.
Det får bli så helt enkelt men dyker det upp en familj kommer jag hoppa av glädje.


Ha det så bra :)

Kommentarer
Postat av: linn

nej ja vet, verkar vara dåligt med värdfamiljer i CA, så typiskt när det är dit man vill! tycker allt att dom borde få fram någonting iaf, har du inte fått någon match under alla veckor? du ska se att du hamnar i CA till slut :)

Postat av: Anna

vill helst till cali men det vill väl alla :P har typ tackat nej till 8 familjer, pratade med min kontaktperson på STS, o hon tyckte ja var FÖR kräsen... så ska försöka att inte vara det till nästa familj.. men det har varit tyst så länge nu :( är såååå sjukt jobbigt!!



du då? vill du till ngt spec ställe?

kram

2008-10-13 @ 20:53:08
URL: http://annainusa.webblogg.se/
Postat av: linn

va tråkigt! :/ så typiskt att de ska va dåligt med familjer nu när man verkligen vill iväg! det va en familj som hörde av sig förra veckan från minnesota, typ samma område som din antar jag.. men dom behövde mig inte förrän feb, och efter den familjen är det ingen som hört av sig, så det är bara att vänta..

2008-10-13 @ 21:01:21
URL: http://linnkiuru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback