13 november

Dagen började ju bra men sen blev det bara värre och värre. Jag hade så himla ont i magen så jag kunde knappt gå men jag kämpade mig igenom minutrarna ändå. Jag skulle ju gått 7-16 idag men det fick bli till 12 istället för jag kunde inte vara kvar längre. Jag har nog haft ont överallt idag plus att jag har brännt mig på handen. Det är ju alltid något.
Väl hemma kollade jag klart på systrar i jeans, gossip girl och unnade mig onyttig glass.
Men nu får det vara slut på det. Jag måste bli mer nyttigare eller röra på mig mer men jag hinner ju inte riktigt när jag jobbar som jag gör. Fy vilken ångest man kan ha ibland när man äter allt och mitt jobb gör inte saken lättare för visst är man lat ibland och det är lättare att äta där än att ta med sig mat. Även om det inte syns utåt så känns det!
Det skulle vara skönt att gå ut på en kort promenad, bara för att få lite luft och röra på sig.
Jag ska iaf gå hem ifrån dagis imon så det lär bli en promenad iaf. Det ska bli kul att träffa barnen imon.

Ska man börja leta efter nyårsklänningen eller ska man vara den som är ute i sista minut?
Jag har kollat runt lite på olika sidor men vill inte vara för fin och inte för uppklädd heller för jag har ingen aning om vad planerna är. Jag vet bara att dom flesta har lämnat sverige på nyår och jag hade gärna gjort det med.

Nu känns det skönt att veta att jag kommer stanna över jul och allt och det är ändå skönt att jag jobbar endel för snart har jag ihop den summan som jag vill ha. Men det hade ändå varit skönt att veta på ett ungefär. Jag vill ju till Usa snart, jag vill uppfylla min dröm, ha kul och ta hand om barnen. Jag väntar fortfarande och min pappa kan fortsätta muta mig med det ena och det andra för jag kommer inte stanna.
Men jag har insett att det finns många organisationer i usa och familjerna är med i dem.
Och om det finns så många organisationer och så många au pairer som vill iväg så förstår jag att det är tufft att få ihop allt. Men jag hoppas och den som väntar på nåt gott väntar inte för länge :)

Nu får det nog bli den där promenaden ändå.
Imon är det dagis som gäller och på kvällen blir det idol mys.

Ha det så bra :)


     
Under tiden kan jag ju drömma mig bort till LA, Oceanside, Orange County och San Diego

Kommentarer
Postat av: Linn

du ska se att snart dyker rätt familj upp för dig! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback