20 maj

Vi har lektioner i skolan men vi gör knappt något på dem ändå. Why?
Jag orkar inte mer och jag orkar inte nästa vecka. Jag vet inte riktigt hur jag ska klara av den.
Detta är kvar i skolan på 8 dar:
* matte
* marknadsförings prov
* svenska opponering
* inlämning vetenskaplig rapport
* finansiering & kalkyleringsprov
* filosofi prov
* reklam redovisning
* inlämning projekt webbdesign
* affärsjuridiks prov

Vart ska jag börja och hur ska jag ens hinna med? Jag påstår inte att jag är ensam om detta men hur tänker lärarna när de bombar oss med inlämningar och prov på rad enbart för att de ska hinna innan betygen sätts. Om planeringen hade vart bättre och lektions timmarna mer så hade vi kunnat dela upp detta och resultaten hade säkert blivit bättre för alla. Jag blir så trött och jag orkar inte ens tänka på det men jag vet att jag måste och jag vet att det inte är långt kvar. Varenda gång någon säger nu är det bara x dagar kvar så ryser jag. Det är för mycket som ska hinnas med innan men jag är skälvklart glad för att snart sluta. Men det är delade känslor såklart.

Istället för att sitta här borde jag börja med något av allt ovanför men jag har suttit med marknadsföringen nu och kände att jag behövde en paus. Men snart är det böckerna som gäller igen. Sen är det ju kul att  vi fått stenciler utan alla ord på eftersom de försvunnit när det kopierades. Ska jag gissa vad det står? Som sagt jag orkar inte!

En annan sak som är helt klart i mitt huvud iallafall är att jag lämnar Sverige i höst eller vår eller nästa höst för att tillbringa mitt liv i USA ett år. Detta är något som ska ske och jag ska fixa det.

Åter till pluggandet.
Ha det så bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback