28 december

Just nu vet jag verkligen ingenting. För några månader sen var det solklart, jag skulle åka iväg och leva livet i ett år och ha så himla kul. Men nu vet jag verkligen inte och hur mycket jag än vänder och vrider på det så vet jag inte vad som är rätt och fel. Detta har ju alltid varit en dröm för mig men den försvann nog under dom här månderna av väntan. Jag har väntat sen juli och dagarna går fortfarande, jag har hoppats och varit glad men det har bara övergått till besvikelse. Familjer har dragit sig ur för att det är finanskris och jag förstår att det är svårt. Men jag har tagit det här rätt personligt och folk säger att jag är kräsen för att jag bara vill till CA. Men det är min dröm och den ser ut så.
Jag har bestämt mig för att jag väntar till slutet av februari och har jag inte fått någon match då så åker jag inte. Jag kan inte gå och vänta hur länge som helst för under tiden så försvinner möjligheter här hemma och det blir för sent att åka. Mina syskon har bal och student och sånna saker vill man inte missa. Jag har kommit mina vänner närmare än någonsin nu och planer görs för nästa år och tänkt om jag inte är hemma? Jag vill vara hemma men samtidigt så vill jag åka iväg och åker jag inte så tror jag att jag skulle ångra mig nåt så enormt mycket.
Jag funderar nog för mycket. Men Au pairer är det värt det? Är det som ni trodde?

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.
Jag hoppas verkligen att det är så i det här fallet.
Och det händer när man minst anar det.


Kommentarer
Postat av: Joakim Wennberg

:/ om det är värt det och som jag trodde kan jag berätta inom kort :P Men tycker att du ska ha kvar din ansökan och åka när du väl får en familj...men fortsätta leva ditt liv här hemma och ha det lite vid sidan av om man säger så. Så blir det som du säger...kommer när man minst anar det, för en dröm ska man inte bara strunta i!!!

Postat av: Madelen

Jag har som sagt varit au pair i snart 1 månad - och jag har lärt mig väldigt mkt på denna månad - Ja jag tycker det är värt att vänta - Jag var på au pair mötet i april - och kom iväg i december.

Så tid tar det...



Men jag hör av mig så fort jag vet något!!

Kram

2008-12-29 @ 05:13:59
URL: http://blackberrym.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gå med skandinaviska institutet för sjutton. Jag fick familj förta veckan! i oktober åkte december, bara för att familjen ville det. Men det finns många familjer som behöver au pair nu vid årsskiftet!

2008-12-29 @ 07:20:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback