4 augusti

När man vet att man inte behöver gå upp tidigt för att man inte börjar jobba förrens kl. 15 så känns det ju rätt onödigt att gå upp tidigt. Så när klockan ringde och jag hörde att det regnade somnade jag om istället. Det är ju inte så skönt att ta en promenad i spöregn så sängen lockade mer :)
Men det blev en snabb frukost och sen kom mamma och hämtade mig sen hann jag bara laga mat och duscha innan det var dags för jobb. Det är verkligen inte jobbigt när man väl kommit dit och idag var jag i plocktorget hela dagen och det gick verkligen jätte snabbt så nu är man hemma igen :)

De ringde mig ifrån aupair byrån förra veckan och frågade om det fortfarande var januari som gällde för de ville gärna att jag skulle åka tidigare för det fanns tydligen så många som ville ha aupairer nu till hösten. Så jag tänkte att visst hittar jag en bra familj så åker jag innan januari. Sen fick jag ett brev idag om verkligen allting och massa papper som skulle läsas, skickas in och en stor handbok och ett preliminärt avrese datum 08-10-20 så allt hänger på hur lång tid det tar att hitta en värdfamilj. När jag såg det datumet rös jag i hela kroppen. Det är två månader kvar och jag har så himla mycket grejer som jag måste köpa så jag började få panik sen när jag kom till jobbet tog jag sandras söndag och sen började jag räkna på nästa lön och insåg att jag inte behövde ha panik. Men det är endel som ska inhandlas och göras, medicin för ett år, linser för ett år och nya glasögon, säga upp mobil och åka till stockholm för att fixa visum och en massa försäkringar och saker. Lika bra att börja i tid.

Ne nu blir det sängen för imon kan jag inte ligga och dra..
Godnatt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback