18 augusti

Nu är jag tillbaka igen på min gamla arbetsplats. Det var faktiskt kul att vara tillbaka och det mesta satt kvar men man kände sig lite vilsen i början. Jag trodde aldrig att jag skulle tycka det var kul igen men efter att ha varit på Arla i ett halvår och heltid nu i sommar där man åker runt helt själv i 7 timmar så behövde man komma tillbaka till detta. Här skojar alla, drygar sig och sjunger hej vilt i köket. Jag kan hålla med om att det inte är världens finaste jobb men jag är så himla trött på alla som klagar på mcdonalds för vi vet vart vi jobbar men det är en bra merit och man gör så många olika arbetsuppgifter. Det viktigaste är väl att man trivs på sitt jobb och trivs med sina jobbarkompisar? Det är iaf viktigast för mig och det gör jag. Och vad är det för mening att söka ett jobb som man ska ha i två månader? Men jag jobbar ju inte heltid på mcd så antingen tar jag vara på min ledighet eller så ringer jag in mig till arla ibland.
Efter jobbet följde mamma med mig som smakråd för att kolla på glasögon. Jag och Fia var och kollade förra veckan och då hittade jag ett par som jag gillade men de fanns inte kvar idag men jag hittade ett par ännu bättre så dem får följa med mig hem om nån vecka. Jag ska lära mig att trivas i det. Men det tar nog sin lilla tid!
Sen var det rea på ACO produkter på apoteket så jag köpte en peeling och ansiktsvatten och en nagelstärkare också som jag hoppas är bra.

Kom in från grannen för en stund sen. Jag var där och kollade på alla hans USA bilder och det var endel ska jag säga. Men dem var jätte bra och det såg precis ut som jag trodde. Efter att jag slutat gick jag genom stan upp till optikern och såg flera människor som precis börjat på högskolan och jag blev avundsjuk på ett sätt för det ser så kul ut och jag vill också börja plugga. Men det ska jag också när jag bestämt mig för det jag tror är det rätta. Sen på bussen hem slog det mig att jag verkligen ska åka iväg. Jag ska lämna jönköping, mitt hem, min familj, mina vänner, mitt jobb och mitt allt. Hur ska detta gå? Jag har nog inte tänkt så innan. Men idag slog det mig verkligen. Jag ångrar mig inte det är inget sånt utan jag tänkte bara så mycket idag. Och det har nog lite med att göra att jag såg alla utbytesstudenter på bussen.
Men som jag sagt innan så längtar jag bara och jag ringde CC idag och de håller på och letar så jag väntar och hoppas fortfarande.

Det var meningen att jag skulle jobba 12-18 imon men Alex undrade om jag kunde ta 7-15 istället och då är det städning som gäller i minst 2 timmar så varför inte. Den tiden går så mycket snabbare och man slutar tidigare. Och på onsdag är jag ledig. Undra vad man ska hitta på då?

Ha det så bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback